به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در آیین شکرانه خادمان حرم مطهر بانوی کرامت در ماه مبارک رمضان که روز گذشته در شبستان حضرت نجمه خاتون(س) این حرم مطهر برگزار شد با اشاره به روایتی از امام رضا علیه السلام اظهار کرد: حضرت فرمودند پیامبر(ص) قبل از ماه مبارک رمضان برای آماده شدن مردم برای استفاده از برکات ماه مبارک رمضان فرمودند رمضان ماهی است که شما را به مهمانی خدا دعوت کردند و فرشتگان الهی مجهز و آماده خدمت به بندگان خدا هستند.

وی با بیان اینکه پیامبر قبل از ماه مبارک رمضان نه فقط مؤمنین بلکه همه انسان ها را برای استفاده از فرصتهای ماه رمضان مخاطب قرار دادند گفت: پیامبر(ص) فرمودند نفس های شما در این ماه تسبیح، خوابتان عبادت اعمالتان مورد قبول خداوند و  دعایتان مستجاب است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمودند نیت ها را خالص و دلهای خود را در این ماه پاک کنید، گفت: پیامبر(ص) امر کردند که در این ماه صدقه بدهید، صله رحم به جا آورید و به دیگران کمک کنید و شما خادمان حرم مطهر با خدمت به مردم در حرم اهل بیت از مصادیق عمل به این بخش از دستورات پیامبر(ص) بودید.

وی با اشاره به شرکت مردم در راهپیمایی  روز قدس با دهان روزه، تولی و تبری را جزئی از دین دانست و گفت: حضور در جلسات قرآن و جلسات موعظه، جلسات مداحی، اقامه نمازهای جماعت، حضور نوجوانان در حرم مطهر و زیارت حضرت معصومه، پذیرایی از زائران و مجاوران و افطار در کنار مضجع شریف حضرت معصومه سلام الله علیها با همت خادمان در رده های مختلف و خیران خیر اندیشه که بذل مال کردند همه در کنار هم ماه رمضان پر برکتی را رقم زد.

آیت الله سعیدی با اشاره به انعکاس مناسب خدمات حرم مطهر در ماه رمضان در رسانه ملی و استانی گفت: نعمت خدمت به مردم و خدمت به این آستان از نعمت‌های بزرگی است که در ماه پر برکت رمضان نصیب شما خادمان شد و باید این نعمت ها را قدر بدانید.

وی با بیان انیکه از برکت نظام جمهوری اسلامی محبت به اهل بیت در دل مردم ایجاد شده و حرم های اهل بیت رونق گرفته است، افزود: حضور گسترده مردم محب اهل بیت در حرم مطهر سبب شده است که برخی از خدمات کمتر جلوه کند بنابراین ما باید هرچه در توان داریم انجام دهیم تا پذیرایی از زائران و مجاوران هر سال بهتر و جامع تر انجام شود.