به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام محمدرضا انصاری در گفت و گویی خبری با اشاره به فعالیت های واحد خدمات فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: واحد خدمات فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت برنامه های فرهنگی متنوعی در طول سال برای زائران و مجاوران برگزار می کند .

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱، ۱۱ محفل شعر با حضور ۳۸۰ نفر از شاعران و علاقه مندان به شعر در مقبره پروین اعتصامی برگزار شده است، افزود: برگزاری ۱۲۸ گردش حرم شناسی برای ۴ هزار و ۶۲۳ نفر از زائران، ۱۳ محفل بصیرتی برای ۹۱۰ نفر، ۱۳ کارگاه خوشنویسی و اهدای آثار به ۲ هزار و ۶۰۰ نفر و ۴ اجرای سرود در مناسبت های مختلف در صحن های حرم مطهر از جمله برنامه های واحد خدمات فرهنگی بوده است.

مسئول واحد خدمات فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: در بخش نمایشگاهی نیز نمایشگاه حریم حرم با هزار و ۶۱۹ ساعت فعالیت و ۳۷۵ مورد روایتگری، پذیرای ۴۲ هزار و ۱۴۰ نفر بازدید کننده فردی و ۲۱۷ گروه و کاروان بوده است.

وی با اشاره به روایتگری سیره شهدا در مدت ۲۰ روز برای بیش از ۴ هزار نفر در واحد خدمات فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت گفت: این واحد در سال ۱۴۰۱، ۱۲ نمایشگاه دیوار نگاره با موضوعات مختلف در صحن صاحب الزمان عجل الله فرجه الشریف برپا کرده است.

انصاری افزود: فعالیت مقابر حرم مطهر نیز از جمله فعالیت های واحد خدمات فرهنگی بوده است به این صورت که مقبره شیخ فضل الله نوری با ۴۵۰ ساعت فعالیت، مقبره محقق داماد با ۴۰۰ ساعت فعالیت، مقبرة الشهدا با ۳۰۰ ساعت فعالیت، مقبره شهید مفتح با ۳۰۰ ساعت فعالیت و مقبره پروین اعتصامی با ۱۰۰ ساعت فعالیت از مقابر فعال حرم مطهر بانوی کرامت بوده اند.

وی اضافه کرد: در بخش پاسخگویی به سؤالات زائران نیز در پاسخگویی مسائل شرعی به ۱۰۷ هزار و ۵۰۰ نفر، در پاسخگویی به سؤالات اعتقادی به ۶۶ هزار نفر و در تصحیح قرائت نماز به ۱۸ هزار و ۲۰۰ نفر خدمت رسانی شده است و ۸۱۰ مورد بیان احکام بین الصلاتین صورت گرفته است.

مسئول واحد خدمات فرهنگی حرم مطهر گفت: در سال ۱۴۰۱ به همت واحد خدمات فرهنگی ۱۸۸ نشست در سالن امام خامنه ای برگزار شده که ۱۸ هزار و ۸۵۵ نفر در این نشست ها شرکت کرده اند.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه اربعین به مدت ۱۰ روز، نمایشگاه غدیر در ۵ غرفه به مدت ۱۰ روز، نمایشگاه دختران سرزمین من با همکاری واحد خواهران در ایام دهه کرامت، نمایشگاه بصیرت و مقاومت در ۵ غرفه به مدت ۱۰ روز در ایام دهه بصیرت و نمایشگاه خیمه انقلاب در ۶ غرفه به مدت ۱۰ روز در ایام دهه فجر از جمله فعالیت های واحد خدمات فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت در سال ۱۴۰۱ بوده است.

انصاری با اشاره به طرح های ویژه واحد خدمات فرهنگی در سال گذشته ابراز کرد: نشست فعالان فرهنگی حرم مطهر با مسئولان فرهنگی آموزش و پرورش، جلسه هم اندیشی با خادمان افتخاری مقابر حرم مطهر، اجرای ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در ۱۳ غرفه و نشست هم اندیشی پاسخگویان حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران از طرح های ویژه در سال ۱۴۰۱ بوده است.