به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد در سخنرانی شام میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها در حرم مطهر این حضرت با بیان اینکه ماه ذیقعده از ماه های حرام است، اظهار کرد: قتال و جنگ حتی با کافر حربی در ماه حرام جایز نیست و باید در این ماه کدورت، کینه و دعوا را در این ماه کنار گذاشت.

وی با بیان اینکه یکشنبه اول ماه ذیقعده گذشت و چهار یکشنبه از این ماه باقی مانده است، گفت: یکی از اعمال مهم این ماه نماز یکشنبه های ماه ذیقعده است که دو تا دو رکعت است و کیفیت آن در مفاتیح بیان شده است؛ بزرگان اخلاق به این نماز سفارش کرده اند و پیامبر فرمودند هرکس این نماز را بخواند خدا توبه اش را قبول می کند، مرگ راحتی را نصیبش می کند، مردمی که حقی بر گردنش دارند را در روز قیامت از او راضی و قبرش را نورانی می کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها، ابراز کرد: قم سرزمین مقدسی است و قبل از حضور حضرت معصومه سلام الله علیها هم خاک قم شرافت داشت و ولایت اهل بیت را قبول کرده بود؛ امام صادق علیه السلام فرمودند قم حرم ما اهل بیت(ع) است و در روایت دیگر آمده که قم آشیانه آل محمد و حتی دفن در قم برکات زیادی دارد؛ افرادی که از قم محشور می‌شوند جزع و فزع قیامت را نمی‌بینند.

وی با بیان اینکه قمی ها در تشیع پیشتاز بودند و بزرگان می فرمایند اگر قمی ها نبودند دین از بین می رفت و در روایت است که علم اهل بیت در آخر الزمان از قم به سایر شهرها منتشر می شود، گفت: راویان قمی‌ها در سند اکثریت روایات در اصول کافی حضور دارند.

فرحزاد تصریح کرد: در روایتی آمده که وقتی فتنه‌های آخرالزمان زیاد می‌شود به قم و اطراف قم بروید زیرا خدا بلا را از این سرزمین دور کرده است و در روایتی دیگر آمده که اهل قم از ما هستند و ما نیز اهل قم هستیم و سلام خدا بر اهل قم باد.

وی با بیان اینکه بزرگترین نعمت برای قمی ها وجود حضرت معصومه سلام الله علیها هستند، گفت:  امام صادق علیه السلام فرمودند به زودی در شهر قم فرزندی از فرزندان من دفن خواهد شد که نام او فاطمه فرزند موسی است و تمام شیعیان به شفاعت او وارد بهشت می شوند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه سه امام فرمودند زیارت این بانو یا ثوابش بهشت است و یا بهشت را واجب می کند، افزود: باید حضور در این شهر و زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها را قدر بدانیم؛ بانویی که آخرت ما را ضمانت کرده است دنیای ما را هم می تواند تأمین کند و باید از بانو بخواهیم که مشکلات و گره های زندگی ما را برطرف کند.