به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار یوسف صادقی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم با تبریک دهه کرامت و مناسبت های مختلف در این ماه اظهار کرد: امام کاظم علیه السلام به خاطر شرایط زمان و حفظ تشیع فرزندان زیادی داشتند و درس ما از این دهه این است که در هر زمان باید متناسب با همان زمان برنامه ریزی کرد.

وی با بیان اینکه باید مصرف انسان متناسب با زمان و امکانات تنظیم و از اسراف پرهیز شود، گفت: وارونه فهمی یکی از خطراتی است که جامعه را تهدید می کند به گونه ای که برخی اسراف و مصرف بیش از حد خود را با دلایل نادرست توجیه می کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه یکی از کارهای مهم ما این است که درست مصرف کردن را تبیین کنیم، گفت: اسراف در شرایط عادی هم حرام است ولی در شرایطی که اعلام می شود کمبود انرژی داریم مردم باید روی مصرف خود دقت بیشتری به خرج دهند و اسراف در این شرایط قبح بیشتری دارد.

وی با تأکید بر اینکه دولت هم موظف است نیروگاه های کشور را از نظر کمی و کیفی توسعه دهد، افزود: در کشور ما هم دانش مورد نیاز و هم نیروی انسانی متخصص و توانمند وجود دارد بنابراین باید با برنامه ریزی دقیق نسبت به رفع کمبودها اقدام شود.

آیت الله سعیدی افزود: افزایش تولید انرژی در کشور نباید به مصرف گرایی مردم منجر شود بلکه باید در مسیر صنعت و تولید استفاده شود تا به توسعه کشور بینجامد.

در ابتدای این دیدار یوسف صادقی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم با بیان اینکه بعد از استقرار دولت جدید تفاوت در رویکرد دولت قالب لمس و مشهود بود گفت: با وجود نا ترازی ۲۰ هزار مگاواتی برق در سال ۱۴۰۰ به لطف الهی و با اهتمام وزیر نیرو و سایر مدیران در سال ۱۴۰۱ در بخش مسکونی قطعی برق نداشتیم و بخش صنعت و کشاورزی هم با کمترین مشکل مدیریت شد.

وی تصریح کرد: در یک سال و نیم منتهی به اردیبهشت ۱۴۰۲ عددی نزدیک به ۷ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شد که تقریبا مساوی با کل ظرفیتی است که از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰ به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده بود.

صادقی با بیان اینکه باید در زمینه اصلاح الگوی مصرف فرهنگ سازی شود، گفت: یک پست ۴۰۰ که برنامه عقب افتاده چندین ساله بود با کار جهادی همکاران در حال تکمیل است و امیدواریم در اوج پیک در مدار قرار گیرد و بتوانیم بهترین خدمت را به مردم شریف قم داشته باشیم.