به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام محمدباقر مشکاتی در گفت و گویی خبری اظهار کرد: ۳۰۰ نفر از طلاب و دانشجویان جامعه المصطفی در دهه کرامت به صورت رایگان از موزه فاطمی بازدید کردند.

وی ابراز داشت: این بازدیدها در قالب طرح «دو هجرت تمدن ساز» با هدف تبیین اهداف، دستاوردها و آثار تاریخی و فرهنگی هجرت امام رضا علیه السلام  و حضرت معصومه علیها السلام از سرزمین وحی به ایران اسلامی، ویژه طلاب و دانشجویان خارجی مقیم قم اجرا می‌شود.

رئیس اداره موزه فاطمی افزود: مرحله اول این طرح در قالب بازدید گروهی و رایگان در دهه کرامت انجام گرفت و حدود ۳۰۰ نفر از طلاب خواهر و برادر غیرایرانی، همسران طلاب خارجی و کارکنان و اساتید جامعه المصطفی در قالب ۶ گروه از موزه فاطمی بازدید کردند.

وی ادامه داد: این بازدیدها در قالب اردوی زیارتی حرم مطهر و بازدید ویژه از موزه فاطمی صورت گرفت که با روایتگری مناسبتی مسئولان موزه همراه بود.

مشکاتی گفت: برخی از این گروه ها علاوه بر حضور در موزه فاطمی، از کتابخانه و مرکز اسناد حرم مطهر نیز بازدید کردند و با ظرفیت های کتابخانه و مرکز اسناد این بارگاه نورانی آشنا شدند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در قالب تفاهم نامه ای در راستای افزایش همکاری بین حوزه فرهنگی آستان مقدس بانوی کرامت و جامعه المصطفی العالمیه بوده و همچنان ادامه خواهد داشت.