به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در گفت‌وگویی خبری با بیان اینکه از آغاز ثبت نام ترم تابستانی مرکز قرآن و حدیث تاکنون بیش از ۶۰۰۰ هزار نفر از آقایان و بانوان در دوره‌های قرآنی و معارفی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: ثبت نام بعضی از دوره‌ها تا تکمیل ظرفیت کلاس‌ها ادامه دارد.

وی افزود: از آغاز ثبت نام تاکنون در بخش حضوری ۴۳۱۶ نفر ثبت نام کرده‌اند و با توجه به اینکه ظرفیت بعضی از کلاس‌ها در رشته‌های قرآنی و معارفی تکمیل نشده است پیش بینی می‌شود همزمان با ترم تابستان حدود ۷ هزار نفر در دوره‌های قرآنی و معارفی ثبت‌نام کنند.

مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با تاکید بر اینکه تاکنون در بخش مجازی نیز بیش از ۱۷۰۰ نفر در رشته‌های قرآنی و معارفی ثبت نام کرده‌اند، تصریح کرد: همزمان با ترم تابستان در بخش حضوری ۱۳۷۱ نوجوان، ۱۴۲۵ کودک، ۴۶۹ نونهال و ۱۰۵۰ جوان در دوره‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

مشرف ادامه داد: در دوره‌های مجازی غیر برخط که شامل دوره‌های آفلاین ویدئویی و مطالعاتی می‌شود، ۱۱۲۴ فراگیر همزمان با ترم تابستان ثبت‌نام کرده‌اند که ثبت نام این دوره‌ها همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در دوره‌های مجازی، آنلاین و برخط از آغاز ثبت نام تاکنون ۶۶۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند،گفت: در این دوره ها ۹۹ نوجوان، ۲۹ نونهال،۱۱۲ کودک و ۲۹۹ جوان از سراسر کشور ثبت نام کرده‌اند.

مشرف با تاکید بر اجرای طرح ملی تلاوت فاطمی ویژه نوجوانان و کودکان در مرکز قرآن و حدیث افزود: نوجوانان پسر و دختر سراسر کشور در قالب طرح مدرسه تلاوت فاطمی می‌توانند در رشته‌های عمومی و تخصصی شامل قرائت پایه(درست‌خوانی،تجوید، وقف و ابتدا)، قرائت تقلیدی، قرائت تطبیقی مسابقه‌ای، کارگاه‌های تخصصی قرائت، ترتیل‌خوانی و مفاهیم و سبک زندگی اسلامی شرکت کنند.

مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) ادامه داد: همچنین نوجوانان و جوانان دختر و پسر در قالب طرح ملی مدرسه حفظ فاطمی می توانند در رشته‌های عمومی و تخصصی شامل حفظ آنلاین ویژه نونهالان و کودکان، حفظ آنلاین دوساله تا هشت ساله، حفظ تلفنی(یک تا سه روز در هفته)، تربیت مربی حفظ و آمادگی آزمون‌های حفظ سراسری شرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه مرکز قرآن و حدیث در زمینه معارف حدیثی و دینی نیز برای گروه سنی کودک، نوجوان و جوان دوره های متنوعی را برگزار می کند، افزود: کودکان و نوجوانان سراسر کشور به صورت حضوری و مجازی در قالب طرح ملی مدرسه معارف فاطمی می توانند در رشته‌های عمومی و تخصصی شامل تربیت فرزند، آداب همسرداری و‌ ازدواج، ترجمه و مفاهیم قرآن و ادعیه و زیارتنامه‌ها، تقسیر ترتیبی قرآن کریم، دعاخوانی(ویژه‌خواهران) و مداحی(ویژه نوجوان پسر) ثبت نام کنند.

مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) ادامه داد: علاقه مندان با ارسال عدد ۱۰ به ۳۰۰۰۱۱۲۲ می‌توانند در دوره های قرآنی و معارفی مجازی مرکز که کلاس مربوط به آنها تکمیل ظرفیت نشده است، ثبت‌نام کنند.
همچنین برای ثبت‌نام در دوره‌های معارفی حضوری که همچنان امکان ثبت‌نام دارند می‌توانند به صورت حضوری به مرکز قرآن و حدیث مراجعه نمایند.