به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در همایش رؤسای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات استان قم که ظهر امروز در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به فاجعه ای که در جامعه اسلامی زمان امام حسین علیه السلام نسبت به اهل بیت پیامبر(ص) اتفاق افتاد اظهار کرد: یکی از مصادیق آیه « فَاعْتَبِرُوا یَا أُولِی الْأَبْصَار» که باید برای ما عبرت آموز باشد واقعه عاشورا است.

وی با بیان اینکه واقعه عاشورا زمینه ها و مقدماتی داشت که چیده بودند تا عاشورا را به وجود آوردند گفت: واقعه عاشورا که در نصف روز اتفاق افتاد کوتاه ترین جنگ از نظر زمانی و طولانی ترین جنگ از نظر ماندگاری و تأثیرگذاری است و درس های مهمی برای شیعیان و دوستداران مکتب اهل بیت(ع) دارد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه جنبه های عبرتی، درسی و آموزشی این واقعه بسیار مهم است، گفت: برای عبرت گرفتن بیشتر از این واقعه چند روز اول این ماه محرم را به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامیدند تا دوستداران مکتب اهل بیت(ع) با همایش، تفکر، تأمل و همکاری نسبت به این مسأله برای طول سال برنامه ریزی کنند.

وی با تأکید بر اینکه شرط اصلی تأثیرگذاری امر به معروف و نهی از منکر این است که متصدیان در خط مقدم حرکت کنند، افزود: همانطور که فرماندهان ما در دفاع مقدس خودشان جلو می رفتند و به رزمندگان می گفتند پشت سر ما بیایید در زمینه امور فرهنگی و اجرای احکام الهی هم باید متصدیان امور در جلو حرکت کنند و با عمل مردم را به معروف دعوت و از منکر نهی کنند.

آیت الله سعیدی با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری علیه السلام، برای پاکسازی و آماده‌سازی متصدیان امر به معروف و نهی از منکر سه توصیه کرد و گفت: اولین مورد تقوای الهی است که باید مانند نفس کشیدن در همه مراحل زندگی انسان حتی در خواب و خوراک نمود و جریان داشته باشد.

وی افزود: دومین توصیه امام حسن عسکری علیه السلام به شیعیان این است که زینت اهل بیت باشند بنابراین آمر به معروف و ناهی از منکر باید با لباس، پوشش، رفتار و خانواده اش زینت اهل بیت باشد و مایه عار و ننگ اهل بیت نباشد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه توصیه سوم امام حسن عسکری علیه السلام این است که کاری کنید که محبت ها را به سمت ما اهل بیت جلب کنید، افزود: یکی از وظایف آمر به معروف و ناهی از منکر جلب محبت مردم به اهل بیت است و یکی از راه های جلب محبت، خدمت رسانی و کمک کردن به مردم است.

وی با بیان اینکه هرچه شما رحماء بینهم باشید غضب دشمنان نسبت به شما بیشتر می شود، گفت: در روایت داریم که مردم بنده احسان هستند و اگر می خواهید تحول ایجاد کنید باید خدمت رسانی و هزینه کنید.