به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام حبیبی در گفت‌وگویی خبری با بیان اینکه مهم‌ترین شاخصه تربیت قرآن‌آموز اعم از قاری، حافظ، مداح در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) مفاهیم محوری است، گفت: آموزش قرآن بدون فراگیری مفاهیم ارزشی ندارد؛ چرا که تسلط بر ترجمه و مفاهیم قرآن ضمن آسان کردن حفظ و قرائت قرآن کریم، بستر تربیت معنوی و درک قرآن آموز از معارف قرآنی را فراهم می‌کند.

وی افزود: قرآن‌آموزی که به مفاهیم ترجمه آیات تسلط داشته باشد می‌تواند از اقیانوس عظیم معارف قرآنی در سیره و سبک زندگی خویش بهره گیرد.

مسئول واحد آموزش مجازی مرکز قرآن تصریح کرد: بر همین اساس حفظ و قرائت قرآن کریم برای قرآن آموز بر اساس مفاهیم و ترجمه آیات قرآن کریم است.

حبیبی با بیان اینکه مرکز قرآن و حدیث در عرصه تولید محتوای آموزشی اقدامات بسیار موثری را انجام داده است، تصریح کرد: در حال حاضر در عرصه مدرسه تلاوت تقلیدی و آموزش تخصصی قرآن کریم محتوای آموزشی لازم تولید و به صورت روزانه در قالب بسته‌های مختلف آموزشی از طریق کانال مرکز قرآن و حدیث به آدرس Qhkarimeh@ در پیام رسان ایتا در اختیار مخاطبان سراسر کشور قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین در بخش مداحی در حال حاضر ۴۰ فراگیر در قالب سه کلاس به صورت اختصاصی در حال فراگیری اصول و فنون تخصصی مداحی به صورت مجازی بوده و همچنین برنامه‌های تربیت معنوی نیز برای آن‌ها در حال انجام است.

مسئول واحد مجازی مرکز قرآن و حدیث ادامه داد: چیدمان کلاس‌ها و برنامه آموزشی به شیوه ای است که فراگیر بیشترین بهره‌گیری آموزشی را داشته و کلاس بهترین نتیجه ممکن را در آموزش به دنبال داشته باشد.

حبیبی با اشاره به فعال شدن بستر آموزش مجازی در بخش بین الملل افزود: در حال حاضر بستر آموزش آنلاین و آفلاین برای قرآن آموزان اردو، عربی و انگلیسی زبان فراهم شده است و علاقه مندان اردو، عربی و انگلیسی زبان می‌توانند در رشته‌های قرآنی و معارفی مرکز به صورت مجازی بدون محدودیت زمان و مکان شرکت کنند.

وی یادآور شد: همچنین مرکز امکان اعطای مدرک به حافظان و قاریان سراسر کشور را فراهم کرده و فراگیرانی که حافظ و قاری قرآن هستند و مدرک ندارند، می توانند با شرکت در آزمون های مرکز قرآن وحدیث مدرک تخصصی دریافت کنند.