به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار ائمه جمعه شهرستان کاشان که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد اظهار کرد: مراسم اباعبدالله(ع) مصداق بارز آیه شریفه ۲۴ سوره انفال است که نه تنها زنده بودن شهدا را نشان می دهد بلکه برای جامعه نیز حیات بخش است.

وی با بیان اینکه امسال دشمنان برای تحریم مراسم عزاداری محرم تبلیغات زیادی کردند، افزود: از زمانی که از حماسه عاشورا شکل گرفت این خوف و هراس از ترویج نهضت عاشورا در دل دشمنان بوده است و به نوعی با آن مقابله می کردند و به تخریب این جریان می پرداختند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه قیام امام حسین علیه السلام با تدبیر خود آن حضرت و بعد از شهادت ایشان امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها بازتاب گسترده ای پیدا کرد، گفت: بازتاب قیام عاشورا تمام مناطقی که آلوده به تبلیغات علیه اهل بیت(ع) شده بود را از این تبلیغات پاکسازی کرد و همواره در طول تاریخ سازندگی داشته است.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب ما برخاسته از درون نهضت اباعبدالله(ع) بود، خاطرنشان کرد: معاندان این نظام از محرم می‌ترسند و امسال هم انواع و اقسام تبلیغات را کردند و از هیچ کوششی دریغ نکردند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه رسالت ما خیلی سنگین است و نباید بگذاریم این مراسم خراب شود، افزود: امسال مکر و حیله دشمن هم در جریان عفاف و حجاب و هم در جریان قرآن سوزی جواب نداد و مردم در این مراسم قرآن را در دست گرفتند و اشعار خوبی هم در حمایت از حجاب و عفاف سروده شد که بازخورد خوبی در جامعه داشت.

وی تصریح کرد: حیات بخش بودن قیام عاشورا به این معنا است که دشمن هر ترفندی بزند عزاداری اباعبد الله(ع) آن را خنثی می کند؛ بنابراین ما باید قدر این سرمایه را بدانیم و نه تنها در ایام عزای امام حسین بلکه در طول سال از این سرمایه ها استفاده کنیم.