به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، ضمن اشاره به اهمیت جایگاه صلوات به حدیث « ما مِن عَمَلٍ يوَمَ الجُمُعَةِ أفضَلَ مِنَ الصَّلاةِ عَلى مُحَمَّدٍ و آلِهِ» اشاره نمود و اظهار داشت: اگر کسی هر شب جمعه سوره واقعه را تلاوت کند، خدا او را دوست می‌دارد و اگر کسی محبوب خدا شود، خداوند او را از آتش جهنم رها خواهد ساخت.

وی با بیان این که هرکسی که خدا دوستش داشته باشد محب مردم خواهد شد، اظهار داشت:  وسعت در رزق و روزی، دوری از آسیب‌ها و آفت های روزگار و همنشینی با مولای متقیان علی علیه السلام در بهشت برین، از مهمترین آثار تلاوت سوره واقعه در شب‌های جمعه است.

فرحزاد در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به آٍثار بندگی، عبادت همراه با پذیرش ولایت و هرآنچه خدا دوست می دارد را مهمترین مولفه عبودیت توصیف نمود و اذعان داشت: عبد، تجلی آن سیره‌ای است که هرآنچه خدایی است می خواهد و آنگونه عمل می کند که خدا می خواهد، نه آن گونه که تمایلات نفسانی، انسان را بدان سمت می‌کشاند.

وی به برخی از مصادیق اولویت سنجی در عمل به وظایف دینی اشاره نمود و اذعان داشت: متاسفانه حرکت به سمت خواست های نفسانی انسان را به سمت تباهی می کشاند، سخت گیری در فرایند ازدواج جوانان و چشم و هم چشمی ها و تجملاتی که وجود دارد، خانواده‌ها را با مشکلات عدیده ای روبرو ساخته است. در ازدواج و تشکیل خانواده باید رویه خدا پرستی، نه خودپرستی را در پیش گیریم.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت عبودیت عبد را پیروی از فرمان الهی و تجلی بندگی دانست و با تاکید بر این که ۹۰ درصد عبادت در کسب حلال نهفته است، اذعان داشت: تفکر و اندیشیدن، تامل و عاقبت اندیشی در امور و نیز خوش اخلاقی از جمله عباداتی است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند؛ بر اساس روایات اهل بیت علیهم السلام خوش اخلاقی سرچشمه تمام خوبی‌هاست که گناهان را ذوب می‌کند و بداخلاقی نیز کارهای خوب انسان را تباه می‌سازد.

وی ضمن اشاره به روایت « كَلِمَةُ الحِكمَةِ يَسْمَعُها المؤمنُ خَيرٌ مِن عِبادَةِ سَنةٍ»، شنیدن موعظه و مجالست با علما و تحصیل علم و دانش و آگاهی را از دیگر عبادات توصیف نمود و یادآور شد: پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله می فرمایند؛ «جُلوسُ ساعَة عِنْدَ مُذاکرَةِ الْعِلْمِ أحَبُّ إلَى اللّهِ مَنْ قِیامِ ألْفِ لَیلَة یصَلّ فى کلِ لَیلَة ألْفُ رَکعَة، وَ أحَبُّ إلَیهِ مِنْ ألْف غَزْوَة، وَ مِنْ قِراءَةِ الْقُرْآنِ کلِّهِ اثّنَىْ عَشَرَ ألْفَ مَرَّة، وَ خَیرٌ مِنْ عِبادَة سَنَة صامَ نَهارُها، و قامَ لَیلُها …» نزد خداوند نشستن یک ساعت در مجلس علم و معرفت از قیام هزار شب که در هر شب هزار رکعت نماز خوانده شده بهتر است. قرار گرفتن در مجلس علم به اندازه یک ساعت، در پیشگاه خداوند از هزار غزوه و جنگ محبوبتر است و نیز از دوازده هزار مرتبه ختم قرآن و نماز و روزه یکسال بالاتر است.

 فرحزاد در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که نگاه به امام(ع) و عالم عبادت است، اظهار داشت: نه تنها نگاه به قرآن کریم، کعبه و دریا عبادت است؛ بلگه مهربانانه به پدر و مادر و نیز نگاه محبت آمیز زن و شوهر نسبت به یکدیگر عبادتی بزرگ است.