به گزارش چایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، سیدمحمد موسی کاظمی در گفت و گویی خبری با اشاره به خدمات بخش طبخ و توزیع غذا در موکب حرم مطهر بانوی کرامت در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده روبی اربعین اظهار کرد: موکب حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها به مدت ده روز فعال خواهد بود و روزانه ۱۰ هزار پرس غذای سرد و گرم در بین زائران اربعین توزیع می کند.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه غذایی با مشارکت بانیان و خیران تهیه و از ایران به عراق اعزام می شود، افزود: در کل ایام اربعین برای طبخ و توزیع ۱۰۰ هزار پرس غذا برنامه ریزی شده و با توجه به گرمای هوا روزانه هزار و ۵۰۰ عدد دوغ نیز بین زائران توزیع خواهد شد.

مسئول مهمانسرای موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) ادامه داد: موکب حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در سه وعده صبحانه، نهار و شام با غذای گرم و در سه میان وعده با ساندویچ سرد از زائران پذیرایی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در موکب آستان مقدس بانوی کرامت ۸ نانوا به صورت افتخاری مستقر خواهند بود خاطرنشان کرد: در کنار وعده های غذایی و میان وعده ها روزانه ۴ هزار قرص نان سنتی لواش نیز پخت و توزیع می شود.

موسی کاظمی افزود: مواد اولیه غذایی و بطری های آب معدنی هم اکنون تهیه و در حال بارگیری برای اعزام به کربلا در روزهای اول ماه صفر است.