به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد در بررسی جریان نفاق و عملکرد منافقان بر اساس سوره توبه اظهار کرد: خداوند در آیه ۷۲ این سوره فرموده بود باید با منافقان با شدت برخورد شود ولی در فراز سوم آیه ۷۴ این سوره باز هم آنها را از لطف خود محروم نمی کند و راه توبه را برای آنها باز گذاشته و می فرماید توبه برای دنیا و آخرتشان بهتر است.

وی افزود: دلیل این که خداوند با منافقان با لطف برخورد می کند این است که انسان تا آخر عمر خود در مسیر تحول و دگرگونی است و انسان تا لحظه آخر زندگی خود می تواند از کفر، نفاق و افساد به خدا، اسلام و اصلاح رو بیاورد و تا قبل از مرگ امید نجات و تحول برای هر کسی وجود دارد.

امام جمعه قم با اشاره به قاعده جذب حداکثری و دفع حداقلی بر اساس لطف بی کران الهی، گفت: خداوند باب رحمت و لطف خود را باز گذاشته و از جمله آنها باب الحسین علیه السلام است که وسیع‌ترین، پرنفوذترین، قدرتمند ترین و پرسرعت‌ترین درهای لطف خداوند است.

وی در خطبه دوم با بیان اینکه هفتم ماه صفر بنابر روایتی روز شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام بود، گفت: شخصی از امام مجتبی علیه السلام سؤال کرد ترسویی چیست؟ ایشان فرمودند ترسویی این است که انسان در برابر خودی‌ها فریاد بزند و دلیری به خرج دهد ولی در برابر دشمن ضعیف و سرخورده باشد و پای گریز داشته باشد.

دولت خدمتگذار باید ارزش‌های اسلامی را در جامعه زنده کند

آیت الله سعیدی با اشاره به آغاز هفته دولت گفت: مقام معظم رهبری فرمودند همه سعی دولت خدمتگذار این باید باشد که ارزش‌های اسلامی را هر چه بیشتر در جامعه زنده کند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور به مناسبت روز جهانی مسجد سفری به قم داشتند، افزود: رئیس جمهور در این سفر با مراجع و علما دیدارهایی را داشتند و با تقدیر از استاندار سابق قم، آقای دکتر آقامیری را به عنوان استاندار جدید قم معرفی کردند که امیدواریم در این شهر موفق و در راه دین خدمت‌گذار باشد.

امام جمعه قم با اشاره به شرکت رئیس جمهور در آیین ملی تکریم فعالان مساجد در مسجد مقدس جمکران و رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب‌های شهید مصطفی صدرزاده، ابراز کرد: شهید صدرزاده مصداق بارز یک جوان مؤمن خدا باور که توحید را محور زندگی خود قرار داده است که در راه خدا استقامت کرد و به شهادت رسید تا دیگران را حیات و تفکر ببخشد و مقام معظم رهبری فرمودند از این جوانان در کشور بسیار داریم.

مسئولیت مهم فعالان اربعین زنده کردن نام، یاد و راه شهدا است

وی با اشاره به راهپیمایی اربعین اظهار کرد: مسلمانان از جمله مردم ایران توانستند رود خروشان اربعین را در مقابل تلاش دین زدایی و قرآن سوزی دشمن قرار دهند؛ راهپیمایی اربعین نشان دهنده ارزش‌گذاری اسلام بر شهادت و راه شهدا است و مسئولیت مهم افرادی که در این حرکت عظیم شرکت می کنند این است که با الهام از حماسه عاشورا نام، یاد و راه شهدا را احیا کنند و این در راستای حرکتی است که امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها آن را پیمودند و انشاء الله مردم با تدبر در زیارت اربعین اباعبدالله(ع) با اهداف قیام عاشورا بیشتر آشنا خواهند شد.

دعوت ایران به بریکس نشانگر نقش تأثیرگذار ایران در آینده اقتصاد جهان است

آیت الله سعیدی با شاره به پیوستن ایران به گروه بریکس گفت: بریکس نام گروهی از کشورهای قدرتمند اقتصادی نوظهور شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است که یک رقیب قوی برای آمریکا و اروپا محسوب می شود و پیوستن ایران به پیمان شانگهای در کنار دعوت مجدد به اجلاس بریکس نشانگر اذعان کشورهای غیرغربی به نقش تأثیرگذار ایران در اقتصاد آینده جهان است.

وی تأکید کرد: دولت سیزدهم بر مبنای استقلال عمل راه جدیدی را در روابط بین الملل در پیش گرفته و با متوقف نماندن در برجام به تقویت سیاست خارجی و ارتباطات بین المللی پرداخته و دستاوردهای مهمی داشته که در آینده آثار آن در معیشت و اشتغال مردم آشکار می شود.

دولت سیزدهم دنیا را محدود در آمریکا نمی‌داند

امام جمعه قم با بیان اینکه دولت سیزدهم دنیا را محدود در آمریکا و غرب نمی داند و به دنبال تجارت با کشورهای بیریکس با استفاده از پول ملی و بدون استفاده از دلار است، افزود: ایران نیز می تواند در بخش های انرژی، نیروگاهی، جاده سازی و فعالیت های دانش بنیان به این کشورها ارائه خدمت داشته باشد.

وی بین کرد: کشور ما در پرتو حماسه حسینی آموخته است که قدرت فقط به سخت افزار نیست بلکه به ایمان، همت بلند، اراده پایان ناپذیر، ذهن جوشان، قوه تعقل و کار جهادی برای خداوند متعال وابسته است و این رمز پیروزی شما مؤمنان بر دشمن جاهل و مغرور است.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: رژیم مفلوک، درمانده و بحران زده صهیونیستی هم دیگر احساس اقتدار گذشته خود را ندارد و از هیاهوهای ایجاد روابطش با کشورهای غربی خبری نیست؛ آری هر کشوری بر آمریکا تکیه کرد فرو پاشید و هر کشوری که مانند یمن به نیروی ایمان؛ مقاومت، تبعیت از امام زمان(عج) و تکیه بر ایران اسلامی روی آورد باقی ماند.

هر کس می‌خواهد در مقابل ظلم ایستادگی کند به کشور ما نگاه می‌کند

وی با بیان اینکه امروز شاهد قوت گرفتن سیاست خارجی کشور هستیم افزود: امروز روابط خارجی ما در دنیا معیار در سیاست خارجی است و هر کس می خواهد در مقابل ظلم ایستادگی کند به کشور ما نگاه می کند؛ امروز نظام ما به واقعیتی تبدیل شده که اگر همه دنیا متحد شوند نمی توانند جمهوری اسلامی ایران را از صحنه جغرافیای عالم ذره ای حذف کنند.

امام جمعه قم تصریح کرد: دشمنان خارجی و منافقان کوردل و منحرف از خط ولایت اهل بیت بدانند که همانطور که از ابتدا تا کنون نتوانستند با نظام مقدس ما علیرغم ترورها، اغتشاش ها و فتنه ها مقابله کنند از این به بعد هم به حول قوه الهی نمی توانند هیچ غلطی کنند.

وی گفت: آری ما ملت اربعین به فرموده حاج قاسم ملت امام حسینیم و به این ملیت و هویت افتخار می کنیم و به فضل الهی و عنایات خاص امام زمان(عج) صهیونیست جنایتکار را به زباله دان تاریخ خواهیم افکند و پرچم پر افتخار اسلام ناب را در جهان به اهتزاز در خواهیم آورد.