به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، محفل دختران بهشتی این هفته حرم مطهر با موضوع موکب‌داری نمادین اربعین با مشارکت ۱۲۰ نفر خادم‌یار و سرگروه از ۱۰ محله قم و با حضور ۴۰۰ نفر مخاطب، برگزار شد.

در این مراسم خادمیاران هر محله قم، متولی برپایی یک موکب و غرفه بودند و با توجه به محتوایی که به آنها ارائه شده بود، اجرا، فضاسازی و پذیرایی از مخاطبان را به طور کامل برعهده داشتند.

کلیات موضوعات این موکب‌داری نمادین نیز به این صورت بود که مسائل سال ۶۱ هجری به زمان حال و در ادامه یاری امام زمانمان پیوند می‌خورد و در زمینه‌های مختلف مانند امر به معروف و عفاف و حجاب با شعار خادمی ارباب، سربازی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، به ارائه مطالب ‌پرداختند.

هم‌چنین محتواها به نحوی بود که مخاطبان در صورت حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین در کشور عراق می‌توانستد مطالب ارائه شده را به نوجوانان حاضر در پیاده‌روی منتقل و فعالیت فرهنگی انجام دهند.

محورهای محتوایی عملیات اربعين این محفل نیز شامل وصل کردن مردم به امام عصر با جلوه دادن محبت حضرت و روایت‌گری دو تن از خادمیاران از زمان عاشورا و زمان حال؛ امر به معروف و نهی از منکر در زمینه حجاب با پرداختن به دلایل حجاب داشتن با سوق دادن ذهن مخاطب به حجاب در اسرای کربلا؛ تبیین شخصیت مقام معظم رهبری؛ دشمن شناسی (پرداختن به صهیونیست کودک‌کش) با گره زدن به کودک‌کشی در کربلا؛ حضرت معصومه شناسی؛ ضرورت ولایت پذیری در جامعه با پرداختن به آسیب‌های عدم ولایت‌پذیری در جامعه بعد از واقعه عاشورا؛ اربعین نمونه‌ای از زیبایی‌های ظهور؛ جنگ روایت‌ها در فضای مجازی با تمسک به جنگ روایت‌ها در عاشورا و تبیین جایگاه قرآن و اعتراض به اهانت به قرآن بود.

عکاس: زهراسادات صحفی