به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سعیدی در دیدار سیدمحمد آقامیری استاندار جدید قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد عهدنامه مالک اشتر را از نامه های مهم و راهبردی امیرالمؤمنین دانست و گفت: با وجود علم حضرت به اینکه مالک به مصر نمی رسد ولی این نامه مفصل را نوشتند تا معیارهای یک استاندار تراز اسلام را ترسیم کرده باشند.

وی با اشاره به تفکیک قوا در عهدنامه مالک اشتر، گفت: فهم درست خط اسلام و شریعت و اجرایی کردن آن در جامعه یک مسأله مهم است که هر کسی از عهده آن بر نمی آید.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه برای ریز و درشت مسائل زندگی فردی و اجتماعی بشر در اسلام دستور داریم، گفت: فهم و اشراف بر دین و مسائل شرعی برای مسئولان نظام اسلامی خیلی اهمیت دارد و خوب است که حرف همه طیف های فکری شنیده شود و آنچه که مطابق شرع و قانون است اجرا شود.

وی با بیان اینکه برخی از افراد بلند حرف می زنند ولی تعدادشان اندک است، افزود: نباید فریب هیاهوی برخی از جریانات را خورد بلکه آنچه مطابق شرع و قانون است را انجام دهید و بدانید که خداوند یاری دهنده شما خواهد بود.

در ابتدای این دیدار سیدمحمد آقامیری استاندار قم با اشاره به اولویت های کاری استانداری قم گفت: اولویت اول ما در حوزه سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی، دامداری و صنایع فرهنگی مذهبی با هدف اشتغال آفرینی و رشد تولید، دومین اولویت رسیدگی به وضعیت پروژه های ناتمام استان و اولویت سوم ایجاد یک فضای آرام  و امیدوار کننده برای مردم است.