پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها؛ پیاده روی اربعین سالهاست که میعادگاه عاشقان و دلسوختگان اباعبدالله الحسین شده است و مغناطیس وجودی آن حضرت افراد مختلف را از اقصی نقاط کشور عراق، ایران و حتی سایر نقاط عالم به این مسیر می کشاند.

خبرنگار پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها مستقر در عمود ۱۰۸۰در گفت و گو با چند نفر از این زائران از حس و حال و انگیزه آنان برای شرکت در این راهپیمایی بین المللی و عظیم پرسیده است.

حمید سلطانی، ۳۹ ساله از مشهد و راننده شرکت واحد اتوبوسرانی که به همراه همسر و فرزند خردسال و بیمار خود در این راهپیمایی شرکت کرده است می گوید که سالهاست انتظار شرکت در این راهپیمایی را کشیده و آن را آرزوی دیرینه خود می داند و حاجتش به درگاه سید و سالار شهیدان شفای عاجل همه بیماران به ویژه فرزندخردسالش می باشد.

مهدی عزیزی دانشجوی مهندسی عمران ۲۸ ساله از تهران از عشق و علاقه خود به امام حسین علیه السلام و تلاش برای رسیدن به این راهپیمایی عظیم می گوید: باید همگان بیایند و از نزدیک این عشق و شور و عرض ارادت به اهل بیت علیهم السلام را مشاهده کنند.

وی که دانشجوی نخبه دانشگاه شریف است اضافه می کند: قبل از آمدن به راهپیمایی اربعین هرگز تصور نمی کردم که مردم چنین شور و اشتیاقی داشته باشند اما وقتی چنین جمعیتی را مشاهده کردم واقعا برایم تعجب آور بود.

این دانشجوی نخبه خاطرنشان ساخت: همواره در دانشگاه بحث های زیادی در این عرصه می شد و برخی بدخواهان به خاطر اینکه دانشحویان در این مراسمات شرکت نکنند متوسل به دروغ پراکنی علیه دستگاه امام حسین علیه السلام می شدند اما در نهایت این شور حسینی بود که باعث شد ما در این مراسم معنوی شرکت کنیم.

ابراهیم شریفی نوجوان۱۳ ساله اهل آبادان از نوجوانانی هست که به همراه خانواده خویش به پیاده روی اربعین آمده است و انگیزه خود را چنین تعریف می کند: آمده ام که به امام حسین علیه السلام بگویم آقاجان دوستت دارم و هرگز از تو جدا نخواهم شد.

سید سجاد عاشوریان، کارمند، از انگیزه خود می گوید که هدفش این است به دشمنان اسلام بگوید ما منتظر حضرت قائم (عج) هستیم و در راه این انتظار همواره خیمه امام حسین علیه السلام را ترک نخواهیم کرد.

وی که از ناحیه دست راست خود آسیب دیده و با دست بانداژ شده به این سفر آمده گفت: پای ما راه می رود، دستمان که نمی رود، باید حضرت زهرا سلام الله علیها امضا کنند و آقا سیدالشهدا علیه السلام بطلبند تا کسی به این سفرمعنوی آید.

مسعود مرادی از بیجار کردستان و ساکن تهران هدف خود از این پیاده روی را عرض ارادت به سیدالشهدا علیه السلام می داند تا به دنیا ثابت کند ما هرگز لحظه ای دست از دامان سیدالشهدا علیه السلام نمی کشیم.

وی افزود: به امام حسین علیه السلام عرض می کنیم که آقاجان تا آخرین لحظه پای شما اهل بیت علیهم السلام خواهیم بود و این پیاده روی گوشه ای از قیامت عظماست. با این پیاده روی برای خودمان آبرو کسب کرده و دشمنان را بی آبرو خواهیم کرد.

فاطمه رضایی ۶۷ ساله از استان البرز با خواندن شعری درباره حضرت زینب سلام الله علیها سخن خود را آغاز می کند و در توضیح انگیزه خود برای این سفر معنوی می گوید: به این پیاده روی آمده ام تا قدری بفهمم و حس کنم که این راه را حضرت زینب سلام الله علیها چگونه طی کرده است و در سرتاسر مسیر به یاد آن حضرت و سایر اسرای کربلا بودم.

وی که در ادامه افزود: ما هرچه داریم از حضرت زینب سلام الله علیها و امام حسین علیه السلام است و آن حضرات معصومین(ع) هیچگاه ما را ناامید نخواهند کرد.

محمد جعفری دانشجوی سال سوم مهندسی مکانیک از زنجان که برای اولین بار به این سفر معنوی و راهپیمایی عظیم آمده است با ابراز شگفتی از ازدحام مشتاقان سیدالشهدا علیه السلام و خدمت رسانی مواکب گوناگون به زوار می گوید: عشق به امام حسین علیه السلام در این هوای گرم ما را به اینجا کشانده است و تنها هدفم این است که سریعتر به کربلای امام حسین علیه السلام برسم و از نزدیک عشقم را به آن حضرت ابراز کنم.

وی افزود: در این مسیر کسانی را می بینم که به عشق ارباب از کار و زندگی خود زده اند و به زوار امام حسین علیه السلام خدمت رسانی می کنند و در یک کلمه می توانم بگویم که جز عشق و زیبایی در این مسیر چیزی نیست.

این دانشجو از آرزوی خود گفت و خاطرنشان کرد: آرزو دارم یکی از سربازان امام زمان(عج) باشم و به همه هم سن و سالان خودم توصیه می کنم که ولو شده یکبار هم بیایند و این شکوه و عظمت را به چشم خود ببینند و آن را تجربه کنند.

علی شریفی، دندانپزشک و ساکن تهران از دیگر زائرینی می باشد که به پیاده روی اربعین آمده است و به موکب حضرت معصومه سلام الله علیها برای اقامه نماز و استراحت آمده است و از انگیزه خود برای شرکت در این راهپیمایی می گوید و تاکید می کند: شرکت این همه زائر در این هوای گرم واقعا شگفت انگیز است، من در این راهپیمایی شرکت کرده ام تا به سهم خود قطره ای باشم در دریای عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام و مطمئن هستم حضرت ما را می بیند و روز قیامت ما را شفاعت خواهد کرد.

وی افزود: آرزو دارم هرساله در این آیین معنوی شرکت کنم و هرگز این توفیق بزرگ از من سلب نشود.