به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی در سخنرانی خود در جمع زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام در موکب آستان مقدس در عمود ۱۰۸۰ با بیان اینکه پیاده روی اربعین آداب مخصوص خودش را دارد، خاطرنشان ساخت: در روایت داریم که مومن باید زرنگ باشد لذا در این سفر معنوی توجه داشته باشید که وقتی انسان کاری را با درجه بالا می تواند انجام دهد به کم قانع نباشد و آن را به بهترین نحو انجام دهد.

وی افزود: وقتی می شود دیگران را در ثواب عبادت و کار معنوی خود شریک کرد بسیار خوب و اثرگذار است، لذا اگر از ابتدای خروج از خانه این نیت را داشتید که بسیار عالیست ولی اگر تاکنون این نیت را نداشتید از همین لحظه نیت کنید که یک امام معصوم، شهید یا یک عالم را در این ثواب بزرگ شریک کنید که این کار یک ارمغان بزرگ است.

حسینی خاطرنشان ساخت: باید توجه داشت که این اهدای ثواب به یک شهید، عالم یا ولی خدا هرگز از ثواب شما کم نمی کند بلکه ثوابی هم بر پاداش شما می افزاید.

سخنران این مراسم تاکید کرد: رهبر انقلاب اسلامی تاکید داشتند که دشمن کوته فکر نمی دانست که شهید حاج قاسم از خود حاج قاسم اثرگذارتر است چرا که شهدا در عالم برزخ دستشان بازتر است و کارهای بسیار بزرگتری می توانند انجام دهند.

وی افزود: نکته بعدی که در آداب این سفر معنوی باید توجه داشت این است که این فرصت معنوی پیاده روی اربعین فرصت گرانبهایی برای استغفار و طلب بخشش از خدای متعال است چرا که حتما نیت ما در آمدن به این سفر این بوده که اصلاح شویم و مسیر زندگی ما تغییر کند، پس با استغفار و توبه، زنگاری که توسط گناه بر قلب انسان نشسته زدوده گشته و دل انسان نورانی تر خواهد شد.

حسینی توجه به عبادات به ویژه نماز اول وقت و قرائت قرآن را از دیگر آداب سفر معنوی اربعین دانست و ابراز داشت: ما در مسیر آقایی قدم برداشته ایم که شب عاشورا از دشمن فرصت می گیرد تا به عبادت هایی همچون نماز و قرائت قرآن و دعا مشغول شود که این کار حضرت درس بسیار بزرگی برای ماست.

این خطیب حوزوی در تاکیدی نسبت به برپایی نماز اول وقت در طول مسیر پیاده روی گفت: شتاب در مسیر به مقصد باعث نشود که فیض ما ناقص شود و از نماز اول وقت محروم شویم.

وی در پایان با اشاره به ماجرای تاسف بار اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم توسط برخی دولت های غربی گفت: امسال اربعین ما قرآنیست چرا که خناسان و شیاطین عالم به قرآن کریم و معجزه نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم اهانت کردند لذا ما باید در این سفر مهم و معنوی پیوند خود را با قرآن و عترت محکم‌تر کنیم.