به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، حسن اسداللهی در گفت و گویی خبری به تشریح اهم فعالیت های فرهنگی و مراسمات موکب آستان مقدس پرداخت و گفت: اقامه سه نوبت نماز جماعت صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشاء در قسمت برادران و خواهران در دو مرتبه برای اینکه همه زوار به فضیلت نماز جماعت برسند یکی از مهم ترین برنامه های فرهنگی موکب است که اقامه اذان در هر سه نوبت نماز توسط قاری بین المللی آقای فروغی اجرا می شود.

اسداللهی برگزاری محافل و جلسات انس با قرآن کریم را از دیگر برنامه های فرهنگی موکب آستان مقدس دانست و گفت: هر روز دو محفل انس با قرآن کریم قبل و بعد از نماز مغرب و عشاء توسط قاریان بین المللی قرآن کریم اجرا می شود که متعاقبا از شبکه قرآن و معارف سیما نیز پخش خواهد شد.

وی تاکید کرد: برنامه های فرهنگی جانبی دیگری نیز در نظرگرفته شده است که مرتب اجرا می شود، همه روزه و به صورت مرتب راهنمای زائر توسط خادمان تشریفات موکب انجام می شود.

مسئول فرهنگی و مراسم موکب آستان مقدس در ادامه پاسخگویی به شبهات و سوالات شرعی زوار را از دیگر برنامه های فرهنگی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: برای پاسخگویی به شبهات و مسائل شرعی زوار نیز حجج اسلام محمدلو و ملکی برای خواهران و برادران در نظر گرفته شده اند.

وی با اشاره به پخش زنده شبکه های ملی و استانی و ارتباط های زنده از موکب آستان مقدس، به استقبال خوب زوار از برنامه های فرهنگی موکب اشاره و خاطرنشان کرد: مراسمات سخنرانی و عزاداری نیز هر روز بعد از نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء توسط سخنران های مذهبی و مداحان اهل بیت علیهم السلام اجرا می شود که مورد استقبال خوب زوار قرار گرفته است.

وی گفت: به جهت اهانت دشمنان اسلام و انقلاب به ساحت مقدس قرآن کریم سعی کرده ایم برنامه های قرآنی موکب را افزایش دهیم لذا سخنران ۵ شب آخر موکب، حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم، عضو خبرگان رهبری خواهد بود و همانند برنامه های ماه مبارک رمضان حرم مطهر مهدی فروغی، از قاریان بین المللی آیاتی را تلاوت خواهد کرد و حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم نیز نکات تفسیری و معارفی آن آیات را بیان خواهد کرد.

اسداللهی برگزاری حلقه های معرفتی جهت بصیرت افزایی را از دیگر برنامه های موکب دانست که به صورت مرتب توسط کارشناسان مربوطه برای زوار به ویژه جوانان برگزار می شود.

وی خاطرنشان ساخت: ویژه برنامه هایی نیز توسط مربیان خانم برای کودکانی که به همراه والدینشان به موکب می آیند اجرا می شود تا موجب آشنا سازی کودکان و نونهالان با معارف ناب عاشورایی و مکتب اهل بیت علیهم السلام شود.