به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی در محفل سخنرانی در جمع زوار سیدالشهدا علیه السلام در موکب آستان مقدس در عمود ۱۰۸۰ به تبیین برخی تجلیات اربعینی پرداخت و گفت: خوشا به حال آنانی که همواره مراقب خود هستند و در این گونه سفرها از نماز اول وقت و ترک گناه مواظبت می کنند.
وی افزود: پیاده روی اربعین یکی از بهترین و گرانبهاترین زمان هایی می باشد که می توان از آن در جهت تمرین برای کسب فضائل اخلاقی استفاده کرد.
حسینی خاطرنشان ساخت: در این مسیر نورانی شرایط مهیاست تا انسان تمرین محبت، مهربانی و ایثار کند، من باور نمی کنم کسی در این مسیر مقدس قدم بردارد اما مهربان نباشد.
سخنران این مراسم تاکید کرد: اگر ما در سایه معارف والای عاشورا با یکدیگر مهربان باشیم و نسبت به بقیه ایثار کنیم آن وقت ظهور حضرت حجت(عج) اتفاق می افتد، این مسیر نورانی پیاده روی واقعا جای عجیب و غریبی برای تمرین مهربانی، ایثار و از خودگذشتگی می باشد.
وی گفت: اگر انسان در جایی از خود بگذرد و به دیگران خدمت کند در حقیقت زرنگی کرده و خود را در معرض لطف و رحمت خدا قرار داده است.
حسینی با اشاره به اخلاق و میزبانی خوب مردم عراق تاکید کرد: باید از برادران عراقی چیزهای زیادی یادبگیریم که حسن همجواری با حرم های مطهر ائمه علیهم السلام در آنان تاثیر زیادی گذاشته است و به گونه ای با اهل بیت علیهم السلام نجوا و عرض ارادت می کنند که گویی حقیقتا آن حضرات معصوم علیهم السلام را مشاهده می کنند و در محضرشان ایستاده اند و قطعا پاسخ این همه عرض ارادت خود به ساحت مقدس ائمه علیهم السلام را از خود آن حضرات دریافت کرده اند.