به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، علی کاظم سلطان ابومرتضی عضو هیات رئیسه عتبه حسینی در این دیدار در سخنانی با تقدیر و تمجید از خدمات و فعالیت های صورت گرفته در موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت سلام الله علیها گفت: این حجم خدمت رسانی به زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام در موکب آستان حضرت معصومه سلام الله علیها انسان را متعجب می کند و این خدمات و فعالیت ها جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: همه ما در دو ملت عراق و ایران تحت پرچم سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام هستیم  و این ارتباط بین دو ملت سابقه طولانی دارد.

عضو هیات رئیسه عتبه حسینی(ع) خاطرنشان ساخت: هویت ما در دو ملت به اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه امام حسین علیه السلام است و معتقدیم این پیاده روی زوار و این ابراز ارادت ها همگی مقدمه سازی برای ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه خواهد بود.

هادی محمودنژاد، مدیر موکب آستان مقدس نیز در این دیدار ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام اسارت آل الله و اربعین حسینی، در سخنانی به تبیین اهمت تعامل و همکاری بین عتبه مقدسه حضرت معصومه سلام الله علیها در ایران و عتبه حسینی در عراق گفت: ما همواره در کنار ملت دوست و برادر عراق بوده ایم و به این مسیر مقدس آمده ایم تا از نعمت های ولایت و امامت برخوردار شویم.

وی افزود: امیدواریم که خدای متعال به همه ما توفیق دهد در این مسیر ثابت قدم باشیم و ارتباط بین دو ملت ایران و عراق روز به روز افزون شود.

محمودنژاد با اشاره به برگزاری مراسم تقدیر از موکب داران عراقی در سال گذشته خاطرنشان ساخت: این مراسم هم تقدیر از موکب داران عراقی و هم تبادل محبت بین نمایندگان دو ملت بود، محبت سیدالشهدا علیه السلام در دل همه جوامع و ادیان و مذاهب هست لکن مردم عراق ارادت ویژه ای به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام دارند.

مدیر موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با ابراز خرسندی از دیدار چند روز گذشته مسئولین موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت سلام الله علیها با تولیت عتبه حسینی ادامه داد: آرزو داریم همه شهدایی که زمینه ساز امنیت و آسایش این حرکت متعالی بوده اند من جمله شهدای گرانقدر حاج قاسم عزیز و ابو مهدی المهندس روحشان با اولیا و انبیا محشور باشد و بر اقتدار نظام‌های اسلامی و مراجع عظیم الشان آنها به خصوص رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران امام خامنه اي و مرجعیت عراق آیت‌الله العظمی سیستانی افزون گردد.

خاطرنشان می شود در پایان این دیدار، پرچم متبرک حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به همراه متبرکات آستان مقدس به مهمانان اهدا شد.