به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی در سخنانی در جمع زوار حاضر در موکب آستان مقدس گفت: اولین امامی که اربعین حسینی را توصیه و پایه ریزی کردند، حضرت امام حسن عسکری علیه السلام است که اربعین را نشانه مومن بودن معرفی کرده است.

وی افزود: قطعا این حضور میلیونی زوار اربعین، زمینه ساز سازماندهی و ساماندهی لشگر آخرالزمانی امام زمان(عج) است و خود آن حضرت نیز با شما هم قدم است.

سخنران این مراسم خاطرنشان ساخت: صحنه و عرصه ای که قدم های شما با نهضت امام زمان(عج) همراه است همین پیاده روی اربعین است و خوش به حال آنانی که این همراهی، وجود مقدس امام زمان(عج) را حس می کنند.

وی افزود: چقدر خوب و شایسته است که شما زوار گرامی زیارت خود را به نیابت یکی از ائمه، صلحا، علما یا شهدا انجام دهید که برکات زیادی نصیب شما شود.

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان ساخت: طبق روایات ما در زیارت اهل بیت علیهم السلام به زیارت خود امام می رویم نه صرفا زیارت مضجع و حرم آن حضرات معصومین علیهم السلام.

این استاد حوزه تاکید کرد: ما انسان ها معمولا دوست داریم که در آسایش و رفاه زندگی کنیم و سختی و مشکلی نداشته باشیم و چنین افرادی که خیلی به این آسایش توجه کنند و زیاده روی کنند کارشان به طغیان می کشد مثل طواغیت عالم که خیلی به آسایش و ناز و نعمت اهمیت می دادند.

وی گفت: اربعین عرصه ای است که ضمن سختی و مشکلاتی که با آن همراه است اما خادمان آن حضرت قدری رنج و مشقت سفر را آسان می کند، لذا باید در سختی های آن صبور بود و در این مسیر تفکر کرد.

حجت الاسلام حسینی ابراز داشت: به ندرت کسی پیدا می شود  که در این مسیر گله و شکایت داشته باشد، ممکن است قدری در این سفر سختی و مشکلات ببیند اما آنقدر که زیارت امام حسین علیه السلام حلاوت دارد که شخص فورا دلتنگ زیارت می شود.

وی در پایان گفت: شما زوار گرامی خودتان را در زمره رزمندگان منتقم قرار دهید، شما آمده اید تا جزو لشکر آخرالزمانی امام زمان(عج) و زائران سیدالشهدا علیه السلام باشید، لذا قدر خود را بدانید.