به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، اطعام زوار اهل بیت به ویژه حضرت سیدالشهدا علیه السلام همواره یکی از توفیقات و برکات بزرگ الهی بوده است و از این رو موکب آستان مقدس در مسیر پیاده روی اربعین واقع در عمود ۱۰۸۰ نیز از این توفیق بزرگ الهی غافل نبوده و در ایام پیاده روی، روزانه چندین هزار پرس غذا میان زوار اربعین حسینی توزیع کرده است.

سید محمد موسی کاظمی مسئول آشپزخانه و نانوایی موکب آستان در گفت و گویی به تشریح فعالیت های این بخش از موکب پرداخت و گفت: از ابتدای فعالیت موکب روزانه به صورت میانگین ۱۸ هزار غذای گرم طبخ و در کنار میان وعده‌های متنوع میان زائران توزیع شده است.

وی افزود: توزیع روزانه ۱۵ هزار پذیرایی چای، شربت، میوه و بستنی و ۵۰ هزار آب لیوانی از دیگر خدمات ارائه شده در موکب آستان مقدس است.

وی گفت: از ابتدای صبح آغاز به فعالیت می کنیم و در وعده‌های صبحانه، ناهار، شام و میان وعده ها در خدمت زوار هستیم.

موسی کاظمی ابراز داشت: در آشپزخانه موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها تعداد ۱۲ نفر از خدام مشغول به آشپزی و تهیه غذا هستند و در نانوایی نیز ۸ نفر به تهیه نان می‌پردازند.

مسئول آشپزخانه و نانوایی موکب آستان قدس خاطرنشان کرد: در تهیه و طبخ غذا سعی شده غذاهایی تهیه شود که برای زائر بهتر و مقوی تر باشد و در کنار غذای اصلی آب دوغ خیار نیز توزیع می شود که برای زائر گواراتر باشد.

وی رعایت بهداشت در مجموعه آشپزخانه و نانوایی موکب را یک اصل مهم دانست و گفت: بیشتر مراحل آماده سازی مواد اولیه غذاها قبلا در خود آشپزخانه حرم مطهر انجام شده و در اینجا نیز بسیار به مقوله رعایت نظافت و بهداشت فردی و محیط اهمیت داده می شود.

موسی کاظمی هدف از انجام فعالیت ها را خدمت به زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام دانست و ابراز امیدواری کرد که خود حضرت پذیرای این عرض ارادت ها باشد.

وی در پایان بر توسعه کمی و کیفی محیط آشپزخانه و نانوایی تاکید کرد و گفت: اگر در آینده تعداد زوار و اسکان در موکب بیشتر شود طبعا نیازمند توسعه کمی محیط آشپزخانه هستیم، توجه به تهویه و سرمایش آشپزخانه و نانوایی نیز بسیار مهم است و امیدواریم این مشکل سرمایش حل شود.

احمدی مسئول نانوایی موکب آستان حضرت معصومه سلام الله علیها نیز خاطرنشان ساخت: از قبل از اذان صبح تا پاسی از شب به صورت یکسره ۸ نفر از نیروهای این نانوایی که همگی از خدام هستند برای سه وعده غذایی زوار و میان وعده ها مشغول به پخت نان هستند.

وی افزود: روزانه حدود ۴هزار قرص نان و حدود ۲۵۰ قرص شیرمال در این نانوایی پخت می شود.