به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین آقامیری، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، به ایثارها و رشادت‌های رزمندگان اسلام در این دوران اشاره نمود و با بیان این که دفاع مقدس و مسئله شهدا را از زوایای مختلف می توان بررسی نمود، اظهار داشت: آنچه امروز از دفاع قدس می بینیم، تنها قطره‌ای از اقیانوس ارزش‌هایی است که در دفاع مقدس وجود داشت.

وی در ادامه تبیینی از آیات الهی متناظر با بحث شهدا ارائه و دفاع مقدس را تجلی تقابل تمام حق در برابر تمام باطل توصیف نمود و اظهار داشت: مبتنی بر مستنداتی که بعدها توسط دستگاه های استکباری منتشر شد، معلوم گردید که مسئله اختلاف سرزمینی با ایران تنها بهانه‌ای برای از بین بردن انقلاب اسلامی بود.

آقامیری با اشاره به این که در دوران دفاع مقدس بیش از ۴۰ کشور دنیا در طراحی های نظامی، کمک های تسلیحاتی، اعزام نیرو، اهداء پول، ارائه امکانات و… به رژیم بعث صدام کمک کردند و از ۱۵ کشور جهان اسیر داشتیم، خاطرنشان کرد: اساس جنگ تحمیلی برای از بین بردن انقلاب اسلامی آغاز شده بود؛ لذا مردم ایران با جان و دل پای حقیقت راستین آرمان های اسلام و انقلاب اسلامی ایستادند.

وی با بیان این که صدام فرد جنایتکاری بود که در اصول نظامی با طراحی های حساب شده پا به میدان گذارده بود و در مقابل اراده الهی ملت ایران شکست خورد، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه شریفه « إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ»[۱]؛ به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است.

آقامیری با اشاره به این که در دنیای امروز دم زدن از خدای حقیقی امر ساده و آسانی نیست و نیازمند استقامت و پایداری است، اظهار داشت: «لا إلهَ إلاَّ اللَّه» واقعی همان ندای «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» است که باید بودن در صراط مستقیم، استمرار داشته باشد. نمی شود دم از خدای حقیقی زد و با دشمن خدا، دوست بود.

وی ضمن اشاره به حقیقت راستین انقلاب اسلامی و ایستادگی ملت در مقابل زیاده خواهی دنیای استکبار، با تأکید بر این که وقتی امت، ملت، جامعه و فردی دم از خدا و اسلام حقیقی می‌زند، باید صبر و پایداری از خود نشان دهد، تصریح کرد: حقیقت راستین انقلاب، قرائت الهی از انسان و بشریت است و قله ای که انقلاب اسلامی در پی آن است، تربیت انسان فارغ از نگاه‌های ظاهری و مادی است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر قرائت انقلاب اسلامی را قرائت اسلام از انسان دانست که در گستره تاریخ تنها در پستوی خانه علما و کوچه پس کوچه های بلاد اسلامی شنیده میشد، یادآور شد: انقلاب اسلامی انسان مادی ظاهری سطح نگر و شکاک تمدن غربی را به انسان معنوی، وصل به عالم غیب با نگاه های عمیق که جلوه آن در دفاع مقدس نمود یافت، بازتعریف نمود.

آقامیری با تأکید بر این که دفاع ملت ایران در دوراع دفاع مقدس همه جانبه و از شمال، شرق، غرب تا جنوب کشور را در بر می‌گرفت، اظهار داشت: در همان زمان که کشور درگیر مقابله با هجمه های حزب بعث عراق به سرزمین ایران بود، گروه های معاند و تجزیه طلب در چهارگوشه سرزمینمان مشغول جنایت و جاسوسی بودند و خودباختگان نیز نقش ستون پنجم دستگاه های اطلاعاتی استکبار جهانی را ایفا می کردند.

وی ضمن اشاره به ترور ۱۷ هزار نفری هم وطنانمان توسط گروهک منافقین، خیانت های سیاستمداران کشورمان در آن دوران را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: افق انسان‌های تربیت یافته انقلاب اسلامی در شرایط سخت، بحرانی و هجمه‌ همه جانبه دشمن در تمام سطوح، همواره سرشار از ایستادگی، پایداری و مقاومت است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که افق انسان در تراز انقلاب اسلامی، مبتنی بر نگاه‌های عمیق معتقد به امدادهای غیبی و مملو از تدبیر و اخلاص شکل می گیرد، یادآور شد: تمدن غرب برای مقابله با بعد تربیتی انقلاب اسلامی، کثیف ترین روابط انسانی را قانونی جلوه می دهد؛ تا بتواند به تربیت انسان ظاهری مادی شکاک تسلیم در برابر تمدن تک بعدی غرب، سرعت بخشد.

وی با تأکید بر این که امام خمینی(ره) مبتنی بر یقین وجودی خویش جمله «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» را مطرح ساختند، تصریح کرد: کسی که اهل حقیقت باشد و در مسیر حق نیز حرکت مستمر و پایداری داشته، وصل به الهامات الهی باشد، از هیچ کسی ترس و خوف نخواهد داشت.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود به فرازهایی از متن امام خمینی(ره) در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ اشاره نمود و اظهار داشت: امام خمینی(ره) ضمن بیان این که جنگ ما جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمی‌شناسد و ما بر سر شهر و مملکت با کسی دعوا نداریم، تصریح می کنند؛ ما تصمیم داریم پرچم «لا اله الا الله» را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم.


[۱]آیه ۳۰ سوره فصلت