به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت الله کاظم صدیقی، شب گذشته در مراسم شب شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام و گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت جانسوز یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسن عسکری علیه السلام، با بیان اینکه اهل بیت علیهم السلام دل‌ها را نورانی و راه‌ها را روشن می‌کنند و در نفوس مطمئنه مایه دفع کفر و شرک هستند، اظهار داشت: این که ما کفر را منفور می‌دانیم و از فسق و فسوق انزجار و از همه رذائل اخلاقی اعم از حرام خواری و کشف حجاب و… متنفریم، به برکت شمس وجود ائمه اطهار علیهم السلام است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه هیمنه‌ای که در عالم به برکت امام رضا علیه السلام شکل گرفت، مایه ترس و بهت خلفا شد؛ لذا ضمن شهادت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه السلام، سه امام بعد از ایشان را نیز علی رغم عمر کوتاه به شهادت رساندند.

وی با اشاره این که امام حسن عسکری علیه السلام در عمر کوتاه خود شرایط سختی را تحمل نموده، برکات بیشماری از وجود ایشان در مظهریت برای رحمانیت خدا و رحیمیت حق تعالی تجلی یافت، اظهار داشت: شبکه سازی گسترده بین المللی در میان ارکان تشیع، علما و شاگردان از مهمترین و بزرگترین قدم‌های امام حسن عسکری علیه السلام بود.

صدیقی در ادامه به برخی از شاگردان امام حسن عسکری علیه السلام از جمله احمد بن اسحاق اشعری قمی اشاره و اخذ تکالیف از منظر ابعاد علمی و عملی از امام علیه السلام را مهمترین رسالت او دانست و اظهار داشت: نامه‌های ائمه اطهار علیهم السلام به شاگردان و شیعیان، فصل سازنده ای در معارف دینی، احکام فقهی و اخلاق اسلامی است.

وی به فرازهایی از نامه امام حسن عسکری علیه السلام به اسحاق بن اسماعیل نیشابوری اشاره نمود و اظهار داشت: ائمه علیهم السلام در این نامه‌ها عنایت داشتند تا مردم بدون راهنمای عالم تربیت شده در مکتب ولایت، گرفتار دست تحریف گرگ‌های ایمان و صاحبان زر و زور نشوند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تعاریف قواعد دینی زعامت علما و مرجعیت شیعه که عصاره و حقیقت آن در ولایت فقیه که تداوم امامت انبیا و ائمه اطهار علیهم السلام است را تنها یکی از آثار نامه های امام حسن عسکری علیه السلام دانست.

صدیقی ولایت فقیه را استمرار حرکت انبیاء دانست و با بیان این که امام حسن عسکری علیه السلام در شرایط امنیتی خاصی که به سر می بردند، برای حفظ جان شیعیان از ارتباط مستقیم با ایشان پرهیز می‌نمودند، اظهار داشت: امام حسن عسکری علیه السلام در باشگاه افسران خلفای عباسی و در محیطی نظامی تحت مراقبت کامل بودند.

وی با اشاره به این که در مراجعات اجباری و مکرر امام حسن عسکری به دارالخلافت، مردم علی رغم تمام فشارهای امنیتی عاشقانه ازدحام نموده، برای استقبال از حضرت مسیر رفت و آمد را می‌بستند، اظهار داشت: وجود مقدس امام حسن عسکری علیه السلام صاحب هیبت بوده و نفوذ خاصی داشتند؛ عظمت و حشمتی در وجودشان بود که هر بیننده ای را تحت تاثیر قرار می داد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: یکی از کارهای مهمی که امام حسن عسکری علیه السلام برای جامعه معتقد به اسلام ناب به عنوان سیره و فرهنگ القاء کردند، مراجعه مردم به علما و مراجع مورد اعتماد ولی امر بود.

وی ضمن تبیین بیانات نورانی امام حسن عسکری علیه السلام گفت: امام علیه السلام می فرمایند؛ «وَاَمّا مَنْ کانَ مِنَ الفُقَهاءِ صَائِنا لِنَفْسِهِ حافِظاً لِدینِهِ مُخالِفاً لِهَواهُ مُطیعاً لِاَمرِ مَولاهُ فَلِلْعَوامِ اَنْ یُقَلِّدُوهُ»، هر یک از فقها که بر نفس خود مسلّط باشند و دین خود را حفظ کنند و با هوای نفس خود مخالفت ورزد و امر خدا را اطاعت کند، بر همگان واجب است که از او تقلید نمایند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر در تشریح معانی «صَائِنا لِنَفْسِهِ و حافِظاً لِدینِهِ»، آن را عالم با تقوا و خدا ترس مبارز و انقلابی و فساد ستیز دانست و اظهار داشت: عالمی حافظ دین است که نگهبانی و دیدبانی لشگر امام زمان(عج) را بر عهده گرفته، حضور انقلابی در میدان مقابله با دشمنان دین داشته باشد، به مسائل و مشکلات جامعه توحیدی اشراف و در پیشبرد اهداف توحیدی اسلام دارای برنامه و مدیریت کامل و اثرگذار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به فرازهایی از بیانات مهم و نورانی نائب امام زمان و زعیم عالم تشیع امام خامنه‌ای در دیدار با یادگاران دوران دفاع مقدس اشاره نمود و اذعان داشت: دفاع مقدس از چند زاویه باید مورد مطالعه قرار گیرد؛ چرا که دفاع مقدس، دفاع ملت از انقلاب، جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی کشور بود.

صدیقی با تأکید براین که دفاع مقدس تحول و دگرگونی بزرگی را در کشور ایجاد نمود، اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی مملکت را به توسری خوردن از بیگانگان عادت داده بودند و این تفکر خائنانه را جا انداخته بودند که اسلام توان مدیریتی ندارد و قدرت را باید به دست هر فاسد، فاسق و خودفروخته به بیگانگان داد، ولی نباید علما حق دخالت در امور و شئون زندگی مردم و سیاست و مدیریت جامعه را داشته باشند..

وی ضمن تصریح بر این که امام خمینی(ره)، آیه شریفه «وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا» را به ظهور و بروز رساندند، افزود: امام خمینی(ره) عملا برای دفاع از انقلاب که دفاع از صیانت از عزت و هویت ایرانی، مدیریت دینی و سبک زندگی اسلامی و ندای عزتمندی اسلام و مسلمین بود، پای به میدان گذاردند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت سبقه دینی را یکی از برجسته ترین امتیازات ۸ سال دفاع مقدس دانست و اذعان داشت: دفاع مقدس دورانی بود که ملتی در آن با تمام وجود به فرماندهی نائب امام زمان(عج)، به خاطر دین و اجرای دستور الهی پای به میدان مبارزه با استکبار و استبداد نهادند.

صدیقی با بیان این که برای ملت ایران مشاهده بی حجابی، حرام خواری، بی بندوباری، هرزگی و فحشا خجالت‌آور است، خاطرنشان ساخت: دفاع مقدس سرشار از جوشش غیرت دینی جوانان این مرز و بوم و در سایه سار برکت تربیت در فرهنگ مسجد و حضور علما به عنوان شمع فروزان راه معرفت بود.