به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، همایش تجلیل از خادمان ستاد اربعین حسینی با سخنرانی آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت و حضور سید محمد آقامیری استاندار قم و جمعی از مدیران استانی و مسئولان مواکب و دستگاه‌های فعال در اربعین عصر روز گذشته در سالن فرهنگ و هنر قم برگزار و از مواکب فعال و نمونه تجلیل به عمل آمد.

 آیت‌الله سعیدی با اشاره به آیه ۱۰۳ سوره آل‌عمران با بیان اینکه این آیه هم به بایدها و هم به آسیب‌های موکب داری اشاره دارد، اظهار کرد: موکب دار نیت که می‌کند و راه می‌افتد با نگاه نوکری و خدمت حرکت می‌کند و نوکر بر اساس چارچوب و ساختاری که مولا برایش تعیین کرده است حرکت می‌کند.

 وی با بیان اینکه مردم عراق در جریان اربعین اباعبدالله (ع) پیش‌قدم بوده‌اند و برای ما سرمشق هستند گفت: ما باید الگوگیری از عراقی‌ها که عشق خدمت به زائران اباعبدالله (ع) در آنها موج می‌زند را به بهترین شکل انجام دهیم.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت افزود: در پذیرایی از زائران در موکب‌ها باید به‌گونه‌ای رفتار شود که عراقی‌ها هم حس خوبی پیدا کنند و این همراهی به‌گونه‌ای نباشد که آن‌ها در پذیرایی‌های خود احساس کمبود کنند.

 وی بهترین خدمت در مسیر اربعین را فراهم‌کردن وسایل راحتی زائران دانست و گفت: کارهای فرهنگی در موکب‌ها باید به‌اندازه‌ای و در مواقعی باشد که مزاحم استراحت زائران نباشد.

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه زیارت اربعین سال‌به‌سال بهتر شده و از این به بعد هم بهتر خواهد شد ابراز کرد: باید از تجربیات همدیگر استفاده کنید و در کارهای خیر با هم همکاری کنید و در آسیب‌هایی مانند اسراف و ایجاد مزاحمت پرهیز کنیم تا خدمت ما مورد رضایت اباعبدالله (ع) قرار گیرد.

 وی با بیان اینکه یک قطره اشک بر امام حسین علیه‌السلام در انسان تحول ایجاد می‌کند، افزود: قدر خدمت خود در مسیر زیارت اباعبدالله (ع) را بدانید و در این مسیر ذره‌ای کوتاهی نکنید تا مورد عنایت حضرت باشید.