به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار اعضای شورای استانی مجمع جهانی سادات در قم که روز گذشته در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: یکی از مصادیق کوثر که خداوند به پیامبر(ص) عطا کرد سادات هستند و این سلسله جلیله تعهدات مهمی دارند که خداوند با تعابیری در قرآن این تعهدات را بیان کرده است.

وی با بیان اینه خداوند برای زن‌های پیامبر(ص) به خاطر نسبتشان با رسول الله جایگاه خاصی قرار داده است که باید از آن حراست می کردند، گفت: سادات هم به خاطر انتسابشان به پیامبر(ص) در انجام واجبات و ترک محرمات بیشتر باید اهتمام داشته باشند و اجر بیشتری هم می برند.

تولیت آستان مقدس قم با بیان اینکه هرچه شرافت بالا می رود محدودیت هم بالا می‌رود، گفت: روحانی با لباس روحانیت خیلی از کارها را نمی تواند انجام دهد و این محدودیت ها به خاطر شرافت لباس روحانیت است بنابراین هرچه نسبتمان با پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بیشتر باشد بیشتر باید مراقب اعمال خود باشیم.

وی گفت: در نهضت‌هایی که در طول تاریخ به وقوع پیوست اگر سادات جلودار بودند خیلی‌ها را به دنبال خود می‌کشاندند بنابراین سید بودن تنها یک مدال نیست بلکه تعهد و مسئولیتی است که اعطا شده و باید قدرش را دانست و به لوازمش عمل کرد.