به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار مسئولان نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان قم که پیش از ظهر امروز در حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: برای ورود به دانشگاه باید دانشگاه را بشناسید تا بتوانید تأثیرگذار باشید.

 وی با اشاره به لزوم تأثیرپذیری از محیط علمی دانشگاه، افزود: شما در جایی فعالیت می‌کنید که افراد دارای اندیشه، فکر و تخصص حضور دارند و باید اگر فکر و اندیشه و روش خوبی پیشنهاد شد از آن استقبال کنید.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت مهم‌ترین وظیفه نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه را گذاشتن تأثیر معنوی در محیط دانشگاه دانست و گفت: تأثیر معنوی به ظرفیت‌های خود افراد بستگی دارد و باید خود انسان مهذب باشد و یک سری محدودیت‌هایی را بر خود تحمیل کند تا بتواند تأثیر معنوی داشته باشد.

 وی با بیان اینکه باید در دانشگاه مراقب نفوذ دشمن باشید، افزود: گاهی اوقات اخلاق از معنویت مهم‌تر است و تأثیر بیشتری بر مخاطب می‌گذارد؛ بنابراین باید در رعایت اخلاق و اخلاق‌مداری اهتمام ویژه داشته باشید.

 آیت‌الله سعیدی بر پرهیز از سخنرانی و ابراز نظرهای بی‌پرده و مکشوف در محیط دانشگاه، تأکید کرد و گفت: نباید جوری در محیط دانشگاه حرف زد که برخی بتوانند سوءاستفاده کنند؛ زیرا همیشه افراد مغرضی هستند که همواره به دنبال تخریب چهره روحانیت هستند.

 وی ادامه داد: برخی از جریان‌ها قسم‌خورده‌اند که آبروی روحانیت را ببرند؛ بنابراین باید مراقب اینها باشید و به وظایف خود عمل کنید تا خدا هم شما را یاری کند.