به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم که روز گذشته در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: یکی از آثار و نتایج جلساتی که به عنوان حضرت زهرا (س) برگزار می شود این است که فرصتی برای بیان سیره و اهداف و فعالیت‌های ایشان فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در مقاطع مختلف زندگی خود متناسب با زمان موضع گرفتند و حتی برای بعد از دفن خود تدبیری داشتند که برای م درس باشد، گفت: همانطور که خداوند در معرفی قرآن می فرماید این کتاب شرقی و غربی نیست و مخصوص یک جناح و حزب خاص نیست، اهل بیت(ع) مخصوص یک حزب و جناح نبودند و امروز هم می بینیم که شعار نظام اسلامی ما که برگرفته از معارف اهل بیت(ع) است همین است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ابراز کرد: ما بیش از ۴۰ سال است که از نظر اقتصادی، سیاسی و امور دیگر در تحریم هستیم و این تحریم ضررها و خسارت هایی داشته ولی در مقابل ثمرات و نتایجی داشته که برای ما بسیار ارزشمند بوده و آن نگاه به درون کشور و پرورش استعدادهای داخلی است.

وی با بیان اینکه باید آموزه های قرآنی را با جامعه گره بزنیم، افزود: اگر ما قرآن را تلاوت می کنیم و روی مفاهیم آن دقت می کنیم باید این جهت هم مدنظر باشد که آموزه های قرآن را در زندگی خود به کار ببریم.

آیت الله سعیدی ادامه داد: در عرصه های مختلف ضمن اینکه نمی شود ارتباط با خارج را قطع کرد ولی نباید به قدری وابسته و دلبسته به خارج بود که حتی آب خوردن خود را هم در پرتو وابستگی و تأمین کنند زیرا خداوند به چنین فکر و جریانی برکت نمی دهد و نمی پسندد.

وی با بیان اینکه از مهجوریت درآوردن قرآن فقط به این نیست که قرآن را به الحان و قرائت های مختلف تلاوت کنیم، خاطرنشان کرد: ما ضمن اینکه از فناوری های جدید استفاده می کنیم ولی نباید جوری خود را وابسته و دلبسته به آن کنیم که از داشته های خودمان غافل شویم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه جلسات قرآنی باید با نگاه پیاده سازی آموزه های قرآن در زندگی فردی و اجتماعی ما برگزار شود، تصریح کرد: کار قرآنی باید جلوه داشته باشد و این جلوه های قرآنی برای برخی افراد سبب هدایت می شود بنابراین باید هر کس به سهم خود برای رضای خدا کار کند و به قران بها دهیم تا شاهد مهجوریت قرآن نباشیم..

وی با بیان اینکه ما در صحنه بودن قرآن را امروز در غزه مشاهده می کنیم که چگونه مردم با تکیه به قدرت خداوند در برابر دشمنان ایستاده اند، اضافه کرد: دشمن به نسل جوان ما طمع کرده است و این وظیفه آموزش و پرورش و سایر نهادهای مربوطه است که این نسل را با قران انس دهند و از انحراف حفظ کنند.