به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر که در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد، بر اهمیت تمسک به قرآن و عترت در کلام پیامبر اعظم صلی‌الله علیه واله اشاره نمود و گفت: تمسک به قرآن و عترت انسان را از ضلالت و گمراهی رها می‌سازد، با تمسک به قرآن و عترت ابتلائات و تیرگی‌های دنیا و آخرت گریبان انسان را نمی‌گیرد.

 معنای تمسک به قران و عترت

 وی خواندن، درک معانی و عمل‌کردن به قرآن را وادی تمسک به قرآن دانست و معرفت به ذوات مقدسه، محبت به حضرات و ولایت‌پذیری را سرمنزل تمسک به عترت توصیف نمود و اظهار داشت: موالات و برائت از اعدا نشانه تحقق تمسک به عترت در انسان است؛ در زندگی باید از هر مطلب و موضوعی که ما را از اهل‌بیت علیهم‌السلام جدا می‌کند، دوری کنیم.

 مؤمنی با تأکید بر این که سیره عملی و مشی زندگی اهل‌بیت علیهم‌السلام را باید سرلوحه خود قرار دهیم، خاطرنشان کرد: بیانات و دستورات قرآن کریم و کلمات ائمه معصوم علیهم‌السلام باید برنامه زندگی ما قرار گیرد؛ چراکه راه دفع و رفع ابتلائات و دورشدن و نجات از ضلالت، در گرو تمسک به قرآن و عترت است.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر ضمن اشاره به این که باید نشانه‌هایی از محبوب در وجود مدعی محبت متجلی شود، با تأکید بر این که محبت لوازمی دارد و ادعای محبت باید با برهان باشد، اظهار داشت: اگر ادعای محبت می‌کنیم، اموری که موردنظر محبوب است، باید موردنظر ما هم باشد؛ اگر اهل‌بیت علیهم‌السلام نسبت به امری دغدغه دارد، باید دغدغه ما هم باشد.

 با اقامه و اشاعه‌کنندگان منکر برخورد شود

 وی در ادامه ضمن اشاره به داستانی در مورد حجاب، با بیان این که اگر ادعای محبت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را داریم، باید آن چه مورد محبت ایشان است را در زندگی جاری سازیم، خاطرنشان کرد: در موضوع حجاب و عفاف نیاز است تا بیش از دختر و پسر کف خیابان که به‌راحتی می‌توان با ایشان حرف زد و نوعشان مؤدب هستند و با تذکر مؤدبانه رعایت می‌کنند. با اقامه‌کنندگان و اشاعه‌کنندگان منکر که در پشت پرده هستند، برخورد شود.

 چهار ویژگی انس و رفاقت با قرآن کریم

 مؤمنی ضمن اشاره به روایتی از مولی‌الموحدین علی علیه‌السلام با بیان این که مدعی محبت باید نشانه‌هایی از سیره و مشی عملی ائمه اطهار علیهم‌السلام را در وجود خود پرورش دهد، اظهار داشت: انس و رفاقت با قرآن کریم از اموری است که در جامعه به‌شدت به آن نیازمندیم و همواره مورد محبت زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها و تأکید معصومین علیهم‌السلام بوده، مهم‌ترین عامل ازبین‌رفتن بسیاری از آسیب‌ها همچون؛ استرس، نگرانی، تشویش خاطر و امورات ماورایی و متافیزیکی است.

 وی بر اهمیت انس با آیات الهی تصریح و تلاوت قرآن را محبوب اهل‌بیت علیهم‌السلام به‌ویژه زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها و اباعبدالله الحسین علیه‌السلام دانست و اظهار داشت: هر اندازه می‌توانیم قرآن را باید با لذت بخوانیم؛ بر اساس روایات هر کسی روزی یکبار سوره یاسین بخواند، خداوند متعال او را جزء رفقا و دوستان پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله قرار خواهد داد.

 قرآن؛ معجزه‌ای، معجزه آفرین

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر این که قرآن کریم معجزه‌ای، معجزه آفرین است، تصریح کرد: امکان ندارد کسی به قرآن مراجعه کند و برای آن روز نصیحت و پند و موعظه‌ای دریافت نکند؛ قرائت روزی صد سوره حمد و هدیه آن به اهل‌بیت علیهم‌السلام اثرات معجزه‌آسایی دارد.

 آیه الکرسی بزرگ‌ترین سپر در مقابل وسوسه‌های شیطانی

 مؤمنی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که انسان به‌واسطه قرآن شرح صدر پیدا نموده، آستانه تحمل آدمی در ابتلائات بالا می‌رود و درون انسان به‌واسطه انس با قرآن نورانیت پیدا می‌کند، یادآور شد: قرائت روزی ۱۴ آیه الکرسی، بزرگ‌ترین سپر در مقابل هجمه‌های شیطانی است که نورانیت خانه و خانواده را افزایش می‌دهد. قرآن بهار قلوب مؤمنین و درمان دردهای روحی و التیام‌بخش دردهای جسم آدمی است.