به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین احتشام کاشانی امشب در محفل معارفی حرم مطهر که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این که گرفتاری انسان در دنیا چه‌بسا حاصل گناهانی است که در طول عمر انجام داده است، اظهار داشت: وقتی حضرت یونس در شکم نهنگ و زیر آب گرفتار ظلمت شد، به‌جای این که به زمین‌وزمان بد بگوید، به ظلم خود واقف گشت و از خدا طلب مغفرت نمود.

 وی به فراز «اَللَّهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتِى تُنْزِلُ الْبَلاَءَ» امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در دعای کمیل اشاره نمود و با تأکید بر این که وقتی جایی کم آوردیم، باید از خدا طلب بخشش نموده، همواره از خداوند بخواهیم گناهان مستوجب بلا را بیامرزد، یادآور شد: اکثر مشکلات و گرفتاری های انسان محصول گناهانی است که در طول زندگی مرتکب شده است.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اهمیت و جایگاه امیدآفرینی در جامعه خصوصا در میان نسل جوان تأکید نمود و تصریح کرد: مولی الموحدین علی علیه السلام بر این مهم تأکید می‌کنند که برخی از گناهان امید را در انسان کمرنگ می‌سازد.

 مهمترین ارکان گفتمان انقلاب اسلامی

 احتشام کاشانی ضمن اشاره به مهمترین ارکان گفتمان انقلاب اسلامی، دفاع از محرومین و مستضعفین را رکن اول انقلاب دانست و با تأکید بر این که مسئولین کشور باید در حد مردم عادی زندگی کنند، یادآور شد: زندگی مسئولین نباید چنان باشد که نتوانیم مثال های ملموسی در مورد مسئول انقلابی معرفی کنیم؛ چقدر خوب است مسئولین در جمهوری اسلامی به خاطر این که دل مردم به انقلاب محکم شود، خود را از گرفتار شدن در تجملات زندگی دور سازند.

 اهمیت صداقت و رفاقت با مردم

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر مبارزه با مستکبرین را رکن دیگر گفتمان انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: اگر انتظار داریم مردم همچنان در مسیر مقابله با استکبار جهانی و مبارزه با صهیونیست جنایتکار و پای ارزش های ناب اسلام و انقلاب پرنشاط و پرتوان حضور داشته باشند و پرچم انقلاب را به صاحب اصلی آن امام زمان(عج) تحویل دهند، باید با مردم صادق و رفیق باشیم.

 وی شهدای اسلام و انقلاب، از جمله شهید بهشتی و شهید حاج قاسم سلیمانی را مردان با بصیرت انقلاب برشمرد و یادآور شد: شهید حاج قاسم سلیمانی حفظ و صیانت از ولایت و تداوم ارتباط با ولی را مهمترین عنصر دین داری و زیست مومنانه ذکر می‌کردند.

 سرمنشاء تمام فسادهای سیاسی و اقتصادی

 احتشام کاشانی با بیان این که رهبر معظم انقلاب بارها و بارها و با عناوین مختلف تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، قتل عام فرهنگی را به خواص جامعه هشدار دادند و تمام آحاد ملت به ویژه نخبگان را به جهاد تبیین دعوت نمودند، خاطرنشان کرد: سرمنشاء تمام فسادهای سیاسی، اقتصادی و نوعا فرهنگی که در کشور شکل می‌گیرد، به خاطر فاصله گرفتن از ولایت و رهبری است.

 وی با تأکید بر این که دفاع از دین و ولایت هزینه دارد، به هشدارهای استحاله فرهنگی رهبر معظم انقلاب اشاره نمود و تصریح کرد: اگر انسان ظاهر ارکان و ابعاد دینی را در خود به کمال برساند، ولی فهم درست و دقیقی از اولویت جامعه اسلامی نداشته باشد، نتیجه‌اش می‌شود امثال ربیع بن خثیم یا خواجه ربیع که به امام علی علیه السلام می گوید؛ نمی دانم حق با توست یا با معاویه!.

 نمی شود کسی محب فاطمه زهرا سلام الله علیها باشد و پای صندوق رای نرود

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به موضوع انتخابات تصریح کرد: در این کشور کسی نمی تواند ادعای دوستی فاطمه زهرا سلام الله علیها و اولادش را داشته باشد و پای صندوق رای نرود؛ چرا که پای صندوق نرفتن دشمنان فاطمه سلام الله علیها و اهل بیت علیهم السلام را خوشحال می کند؛ باید پای صندوق‌های رای حاضر شد و مطالبه‌گر بود.

 فتنه ها تحت تاثیر فتنه پیشین شکل می‌گیرند

 وی با بیان این که پائین آمدن آمار حضور مردم در پای صندوق های رای دشمنان اسلام، انقلاب و اهل بیت علیهم السلام را خوشحال و محرومین، مستضعفین و مسلمین جهان را مایوس می‌سازد، یادآور شد: نیاز است تا در دهه بصیرت بار دیگر فتنه های تاریخ را مرور کنیم؛ چرا که فتنه ها در گستره تاریخ تحت تاثیر فتنه پیشین شکل می‌گیرند.

 احتشام کاشانی در تبیین فرازهایی از آیه ۲۵۶ سوره بقره «فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللَّهِ»، با تأکید بر این که خدای متعال تنها مومن نمی خواهد؛ بلکه مومن واقعی ایمان به خدا و کفر به شیاطین و پلیدی را توامان با هم دارد، یادآور شد: سکوت در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی که اکنون نقاب از چهره برداشته و ۱۰ هزار کودک را به شهادت می رساند، پذیرفتنی نیست.