به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در همایش تقدیر از دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی فعال در حوزه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر که با حضور مصری رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی قم در سالن امام خامنه ای حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: شهادت در راه خدا یک عطیه و لطف الهی است و ماندگاری در این راه هم مشروط به دین‌مداری و ولایت‌مداری است.

 وی با بیان اینکه اگر انسان می‌خواهد به مقام معیت برسد باید زحمت بکشد و در این راه هزینه کند گفت: خداوند برای همه ما که مدعی پیروی از اهل‌بیت و محب اهل‌بیت هستیم شاخص گذاشته است و اگر این شاخص‌ها را داشته باشیم به مقام معیت با رسول‌الله (ص) می‌رسیم؛ ولی اگر نداشته باشیم ایمانمان زبانی است و اثری ندارد.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به ماجرای بیعت گرفتن از مردم برای پذیرش ولایت امیرالمؤمنین (ع) در غدیر خم خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) با گریه‌های سیاسی خود و خطبه خوانی و دیدار رودررو با مردم تلاش زیادی برای یادآوری پیمانی که مردم در روز غدیر با امیرالمؤمنین (ع) بسته بودند انجام دادند و در این راه جان خود را فدا کردند و به شهادت رسیدند.

 وی یکی دیگر از شاخص‌هایی که در اسلام روی آن تأکید شده است که اگر از آن غفلت کنیم خسارت زیادی می‌بینیم را امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر دانست و گفت: ما هم معروف و منکر عرفی داریم و هم معروف و منکر شرعی و انسان باید به هر صورت که ممکن است از معروف‌های شرعی و عرفی پاسداری کند و نسبت به انجام منکرات عرفی و شرعی مراقبت کند و به دیگران نیز هشدار دهد.

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه حاج‌قاسم در سوریه بارها می‌گفت ما نیامده‌ایم سنی‌ها را شیعه کنیم؛ بلکه باید با رفتار خود کاری کنیم که خودشان در مورد اعتقادات و باورهای ما مشتاق شوند و با این مکتب آشنا شوند، افزود: اهل‌بیت (ع) هم از ما امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر عملی را خواسته‌اند و باید به‌گونه‌ای رفتار کنیم که دیگران را نسبت به دین مشتاق کنیم.

 وی با بیان اینکه امروز فرزندآوری از مهم‌ترین معروف‌ها و سقط‌جنین و جلوگیری از بارداری از مهم‌ترین منکرات است افزود: جنایت کودک کشی که امروز رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد و حتی دیدن آن هم رنج‌آور است به‌نوعی دیگر در کشور خودمان در حال انجام است و به‌گونه‌ای رفتار می‌کنیم که گویا اصلاً منکر نیست.

 گفتنی است در پایان از مروجان فرهنگ عفاف و حجاب، فعالان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و حوزه انطباق امور اداری و فنی حوزه پزشکی با موازین شرع مقدس در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قم تقدیر به عمل آمد.