به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این که برای ظفر، پیروزی و فائق آمدن بر ابتلائات زندگی در سه بعد فردی، اجتماعی و خانوادگی ۳ عامل نقش بسیار مهمی دارند، اظهار داشت: اگر انسان نحوه مواجهه با مسائل را بداند پیروز و در صورت غفلت از این دستورات الهی، مبتلا به یأس، ناامیدی و بن‌بست و نیز آسیب‌هایی مثل اضطراب و استرس مبتلا خواهد شد.

 وی با تأکید بر این که برنامه‌هایی که در دین ارائه شده، تمام نیازهای زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی را در بر می‌گیرد، یادآور شد: ایمان و باور درونی نسبت به ذات اقدس الهی مهم‌ترین عامل فائق آمدن بر ابتلائات حیات زندگی در دنیاست؛ چرا که گرفتاری انسان عموماً حاصل گناهان است؛ لذا اگر انسان به این باور برسد که خدا ناظر تمام اعمال اوست، به خود اجازه کار خلاف ادب نمی‌دهد، چه برسد به گناه و معصیت.

 مؤمنی اعتماد به خدا را ثمن دستیابی به هر مطلب گران‌سنگ و ارزشمند و درک مقامات عالیه توصیف نمود و ضمن تأکید بر آثار ایمان به خدا و باور درونی راسخ به ذات اقدس الهی، اذعان داشت: اگر خدا متکفل انسان شود، کسی نمی‌تواند او را ضایع سازد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت صبر را مفتاح فرج دانست و با بیان این که رسیدن به هر مطلب مهمی نیازمند صبر است، خاطرنشان کرد: «البلا للولاء» اگر انسان گرفتاری، مصیبت و بلای در دنیا را از باب کفاره گناهان یا ترفیع مقام ببیند، قطعاً صبر پیشگی خواهد نمود.

 مؤمنی استقامت و پایداری را شرط ظفر و پیروزی در تمام ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی دانست و ضمن اشاره به فرازهایی از آیات الهی تصریح کرد: کسانی که دور پیامبر و ولی خدا می‌گردند، گرفتاری و درد و بلایشان را برای‌خدا و گوارا می‌بینند؛ اینان از اعماق وجود ایمان و باور دارند که خداوند متعال شاهد و ناظر تمام امورات است.

 وی نورانیت و معنویت را از برجسته‌ترین آثار تجلی ایمان، صبر و استقامت در دنیا دانست و اظهار داشت: بر زن و شوهر جوان لازم است تا به بهانه‌های واهی از هم آزرده نشوند؛ نزاع‌ها و اختلاف‌ها برکت را از خانه و خانواده دور و تجلی اخلاق زندگی را سرشار از نورانیت نموده، خانه را محفلی امن برای سیروسلوک الی الله می‌سازد.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر تجلی عبودیت و بندگی را رهگذر ایمان، صبر و استقامت برشمرد و ابراز داشت: همه چیز در ید قدرت الهی است و خداوند نسبت به بندگان رئوف و مهربان است و اگر انسان مانعی برای درک و رسیدن به رحیمیت و رحمانیت الهی ایجاد نکند، نظر رحمت و محبت لحظه‌به‌لحظه الهی را درک خواهد کرد.

 وی ضمن اشاره به نزدیکی ماه رجب، این ماه را مقدمه درک رمضان دانست و با بیان این که در این ماه چرک‌هایی که بر قلب عارض شده، خواهد سوخت، خاطرنشان کرد: ایستادگی در برابر طاغوت از جمله آثار اجتماعی ایمان، صبر و استقامت است که انسان را از ذره‌ای تزلزل در مواجهه با مشکلات به‌دور می‌سازد.

 مؤمنی با اشاره به حادثه تروریستی مشهد الشهدای کرمان، ایستادگی در مقابل طواغیت عالم را نشان‌دهنده اوج ایمان، صبر و استقامت ایرانیان دانست و با بیان این که رسیدن به قله‌های موفقیت از دیگر آثار آراستگی به ایمان، صبر و استقامت است، خاطرنشان کرد: عزت و سربلندی ملت ایران به برکت نظام اسلامی و خون شهدا و از رهگذر صبر و ایمان و پایداری ملت است.