به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار رضا محتشمی‌پور معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت که ظهر امروز در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی انجام شد، با تبریک دهه فجر گفت: در این روزها مردم پس از تحمل زحمات زیادی توانستند با رهبری حضرت امام و نثار خون شهدایی که امضاکننده پیمان و عهد با ولایت بودند به پیروزی برسند.

 وی با بیان اینکه خداوند متعال اراده کرده و سنت گذاشته که باید مردم از ولی امر خود اطاعت کنند، گفت: اگر مردم از ولی خدا اطاعت کنند نتیجه‌اش نصرت خداوند و پیروزی است؛ ولی اگر مردم به هر دلیلی رهبرشان را کمک نکنند آن ولی خدا هر چقدر هم که عزیز باشد از نصرت خداوند خبری نخواهد بود.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به وظیفه ما بعد از پیروزی انقلاب، گفت: باید با همه وجود برای نظام کار کنیم و جوان‌ها به‌عنوان سرمایه‌های اصلی کشور به کار گرفته شوند و از ظرفیتشان استفاده شود .

 وی با بیان اینکه شما باید همه همت و تلاشتان را برای کشف معادن جدید و به دنبال آن ایجاد ظرفیت‌های شغلی جدید به کار بگیرید، افزود: باید ظرفیت‌های مردمی به کار گرفته شود و مردم به کارهای مفید مشغول شوند تا علاوه بر ایجاد اشتغال که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است به رفاه مردم نیز کمک شود.

 آیت‌الله سعیدی جوانان را معادن اصلی کشور دانست و اظهار کرد: جوانان انقلابی و مؤمن و مسئولان خدمتگزار و دلسوز نظام، گنج‌ها و معدن‌هایی هستند که هر کدام می‌توانند مایه پیشرفت و عظمت این کشور و نظام باشند.

 وی گفت: موفقیت و پیشرفت هرچه بیشتر جوانان باعث شادی خودشان و خانواده‌هایشان و اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد و از طرف دیگر ناراحتی دشمنان را به دنبال خواهد داشت.

 در ابتدای این دیدار رضا محتشمی‌پور معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت با بیان اینکه استان قم در صنایع شیمیایی و پلیمری از استان‌های سرآمد کشور است، گفت: در برخی صنایع مانند صنعت کفش و دمپایی استان قم فاصله زیادی با دیگر استان‌ها ایجاد کرده و زنجیره این صنعت در استان راه‌اندازی شده است.

 وی افزود: استان قم برای اولین‌بار در کشور مواد اولیه زیره کفش را تولید می‌کند و این خبر خوبی برای کل کشور است؛ در آینده نزدیک هم چند طرح بزرگ مانند تولید لوله‌های مسی در استان قم راه‌اندازی خواهد شد که ظرفیت بالایی برای صادرات خواهد داشت.