به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب الله فرحزاد شب گذشته در سخنرانی محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن گرامیداشت ولادت باسعادت حضرت صاحب‌الزمان(عج) ذکر صلوات را دستور و عملی قرآنی توصیف نمود و تصریح کرد: ذکر صلوات از بهترین هدیه‌هایی است که عالم قبر، برزخ و قیامت را نورانی می‌سازد؛ بر اساس روایات اسلامی در عالم قیامت هرکسی نور داشته باشد، وارد بهشت می‌شود.

 وی در ادامه ضمن اشاره به روایت «لولا الحجة لساخت الأرض بأهلها» با بیان اینکه وجود و هستی تمام موجودات وابسته به وجود امام زمان(عج) است، اظهار داشت: امام صادق علیه السلام می‌فرمایند؛ «الحُجَّةُ قَبل الخَلقِ، ومَع الخَلقِ ،وبَعد الخَلقِ» حجّت خدا پيش از خلق بوده، با خلق هست و بعد از خلق نيز خواهد بود؛ حکمت خداوند است که اول انسان کامل را آفرید و سپس دیگر موجودات را خلق کرد؛ چراکه آن انسان کامل واسطه فیض الهی است.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر با تأکید بر اینکه نور حجت خدا بالاترین نورها و واسطه فیض الهی بر تمام مخلوقات هستی است،، یادآور شد: ما نوعا وقتی با کمبود و کاستی روبرو می‌شویم، ناله‌هایمان به آسمان بلند می‌شود و وقتی لطف، رحمت و عنایت الهی شامل حالمان می‌گردد، شکرگزاری نمی‌کنیم. این ایام که زیر باران و برف رحمت الهی هستیم؛ به شکرانه این نعمت و اینکه مردم متوجه وجود نازنین صاحب الزمان(عج) رحمت بزرگ الهی هستند، خدا را شاکریم.

 وی در ادامه ضمن اشاره به ویژگی‌های بزرگ حکومت مهدوی با تاکید بر اینکه امام زمان(عج) آرزوی تمام انبیا، اولیا و صالحان در فراگیری صلح پایدار را محقق خواهند نمود، اظهار داشت: برچیدن ظلم، فساد و بی‌عدالتی در تمام جهان و تجلی «لا اله الا الله؛ محمد رسول الله(ص) و علی و اولاده حجج الله» در گستره عالم از مهمترین ویژگی‌های دوران ظهور صاحب الزمان(عج) است.

 فرحزاد با بیان اینکه در دوران ظهور زمین به نور صاحب الزمان(عج) که مربی زمین است، خواهد درخشید، یادآور شد: در دوران ظهور تاریکی ظلم، گناه، فساد، رشوه، اختلاس، گرانی، مشکلات جسمی، مریضی، فقر، فلاکت و… جمع خواهد شد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه هر گناه جدید، درد و بلای جدیدی به همراه دارد، اظهار داشت: دوران امام زمان(عج) عدل، رفاه، امنیت و عافیت در اعلی‌ترین مرتبه ظهور و بروز خواهد یافت؛ چراکه در زمان امام زمان(عج) گناه، معصیت و خلافی وجود ندارد که درد و مرضی وجود داشته باشد.

 وی در تشریح این جمله که امام زمان(عج) دست دزدی را قطع می‌کنند، نه دست دزد را؛ یادآور شد: در زمان حکومت مهدوی، انسان به چنان ایمان، معرفت و تقوایی می‌رسد که اصلا فکر و نیت دزدی نمی‌کند؛ حکومت امام زمان(عج) برای مقابله انسان با تمام پلیدی‌ها بسترسازی می‌کند و در نگرش انسان‌های دوران حکوت مهدوی ربا، مال حرام و دزدی از هر نجسی، نجس‌تر خواهد بود و مردم دربه‌در دنبال فقیر می‌گردند تا ثواب صدقه را کسب کنند.

 فرحزاد در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به اینکه چگونه در زمان غیبت و ظهور جزء یاران و اصحاب امام‌زمان(عج) باشیم؟، بر اهمیت جایگاه انتظار و دعای فرج تأکید نمود و خاطرنشان کرد: امام صادق علیه السلام می‌فرمایند؛ « مَن سَرَّهُ أن يَكونَ مِن أصحابِ القائِمِ فَليَنتَظِر وَليَعمَل بِالوَرَعِ ومَحاسِنِ الأَخلاقِ وهُوَ مُنتَظِرٌ»، هركه دوست دارد از ياران قائم باشد، پس بايد انتظار كشد و در حالى كه منتظر است، پارسايى و اخلاق نيك را در پيش گيرد. یار امام زمان(عج) در گستره تاریخ هر عملی که باعث دل‌خوشی امام زمان(عج) است را در پیش گرفته و از هر عملی که باعث ناراحتی حضرت می‌شود، پرهیز می‌کند.