به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، نشست دوره‌ای ائمه جمعه استان قم پیش از ظهر امروز به ریاست آیت الله سید محمد سعیدی و حضور ائمه جمعه سراسر استان قم در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

آیت الله سعیدی صلوات شعبانیه را یکی از میراث‌های ارزشمند ماه شعبان المعظم دانست و اظهار کرد: در فرازی از این صلوات از خداوند درخواست می کنیم که خدایا قلب مرا به وسیله طاعت و بندگی خود آباد کن زیرا اگر قلب انسان آباد شود بسیاری از آبادانی ها به برکت آبادانی قلب صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه اگر قلب از رذائل اخلاقی خالی شود، محبوب واقعی که خداوند است در آن جای می گیرد، گفت: در قلبی که چیزی جز خداوند حضور داشته باشد دیگر جای حضور خدا نیست زیرا خداوند بهترین شریک است و همین که در قلب خود شریکی برای خدا قائل شدیم خداوند جای خود را به شریکش می دهد و از آن قلب می رود.

امام جمعه قم پیروزی انقلاب اسلامی را از مقدرات و اسرار الهی دانست که خداوند به واسطه آن بر کشور و مردم ما منت گذاشته است، گفت: امام کاظم(ع) فرمودند «مردی از اهل قم مردم را به سمت خدا دعوت می کند و اطرافش را مردانی همچون پاره های آهن می گیرند که هیچ تندبادی آنها را تکان نمی‌دهد» و اکنون که بعد از بیش از هزار سال این امر محقق شده است، حضور ما در این انقلاب از الطاف خداوند بر ما است و باید خدا را به خاطر این نعمت شکرگزار باشیم.

وی اعطای نعمت را با خدا و نگهداری آن را وظیفه انسان دانست و گفت: در این روزها دغدغه مهم رهبر معظم انقلاب انتخابات است و امیدواریم همانطور که ظواهر امر نشان می دهد مردم پای صندوق های رأی حاضر شوند زیرا تجربه ثابت کرده که مردم ایران غیرتمند هستند و پای این انقلاب ایستاده اند.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه دشمن برای مردم برنامه دارد و نباید از کید و مکر دشمن غافل شد، افزود: در نظر مقام معظم رهبری مشارکت مردم در اولویت اول است بنابراین باید برای حضور مردم جهادی کار کنیم تا خدا هم راه های هدایت را به ما نشان دهد.

گفتنی است در ابتدای این نشست ائمه جمعه استان قم به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پیرامون مسائل فرهنگی استان پرداختند و همچنین از ستادهای نماز جمعه برتر استان قم با اهدای لوحی تقدیر به عمل آمد.