به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی بعد از اقامه نمازجمعه قم اقدام به کاشت دو نهال زیتون و توت در صحن مصلای قدس شهر مقدس قم کرد.

 وی پس از کاشت نهال در گفت‌وگویی خبری با بیان اینکه کاشت درخت یک کار الهی و معنوی است، اظهار کرد: تمام درخت‌هایی که در زمین وجود دارد همگی به خواست خداوند ایجاد شد و انبیا به‌عنوان نمایندگان خداوند بر روی زمین به کاشت درخت و کشاورزی اهتمام داشتند.

 امام‌جمعه قم با بیان اینکه امیرالمؤمنین (ع) در چند سالی که خانه‌نشین بودند به کشاورزی و ایجاد منابع آبی و وقف آن برای مردم مشغول بودند، گفت: اولیای خدا هیچگاه به طبیعت بی‌توجه نبوده‌اند؛ بنابراین همه ما وظیفه داریم که با الگوگیری از اولیای خدا برای توسعه طبیعت، گسترش درخت‌کاری و آب‌رسانی به طبیعت تلاش و کوشش کنیم.

 وی با بیان اینکه کاری مانند کاشت درخت و حفظ منابع طبیعی که رضایت خدا در آن است باید مورداحترام مردم باشد، گفت: مصداق احترام به طبیعت حفظ و نگهداری آن و کمک‌کردن به افراد و نهادهایی است که متولی ایجاد فضای سبز هستند.

 آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: کسانی که در جهت تخریب منابع طبیعی قدم بر می‌دارند در دنیا به خودشان ضرر می‌زنند و در قیامت هم مورد عقاب قرار خواهند گرفت.