به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار غلامرضا حسن‌پور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور که پیش از ظهر امروز در پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد با گرامی داشت روز معلم و یاد و نام شهید مطهری ابراز داشت: شهید مطهری به دست افرادی به شهادت رسید که ادعای دینداری داشتند و در طول تاریخ این افراد بیشترین ضربه را به دین زده‌اند.

 وی بر اطلاع‌رسانی بهتر و بیشتر در جامعه به‌ویژه نسبت به افرادی که به قانون بی‌توجهی می‌کنند تأکید کرد و گفت: همان‌طور که سیاست با سیاست‌بازی متفاوت است اطلاع‌رسانی با تبلیغات هم متفاوت است، بنابراین باید اطلاع‌رسانی‌ها را قوی کنید؛ زیرا اطلاع‌رسانی صحیح و به‌موقع تأثیر زیادی در جامعه دارد.

 وی با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی کلان در استان قم باید متناسب با قم باشد، گفت: قم حرم اهل‌بیت، آشیانه آل الله، حرم حضرت معصومه (س)، مرکز حوزه علمیه و خاستگاه انقلاب است و باید صنایعی در قم باشد که متناسب با این موارد است؛ مانند تولید چادر و محصولات فرهنگی و این طور نباشد که سجاده ما را از چین وارد کنند.

 آیت‌الله سعیدی بر لزوم فعالیت جبهه‌ای و جهادی در حوزه اقتصاد تأکید کرد و گفت: کار جبهه‌ای و جهادی به کاری گفته می‌شود که با بهترین کیفیت و کمترین هزینه انجام شود؛ زیرا اگر امروز این روحیه در جامعه ترویج شود بسیاری از مشکلات اقتصادی برطرف می‌شود.

 وی با بیان اینکه در برخورد با مفاسد اقتصادی باید کار ایجابی و سلبی در کنار هم انجام شود، گفت: در برخی موارد اگر برخورد نشود هم به آبرو و اعتبار بازاریان لطمه می‌زند و هم به آبرو و اعتبار نظام؛ بنابراین باید به افراد متخلف اول تذکر داده شود و اگر درست نشد به‌صورت جدی برخورد شود.

 امام‌جمعه قم با اشاره به روایتی از امیرالمؤمنین (ع) نجات از بن‌بست‌ها را در اخلاص دانست و افزود: کار بااخلاص دو جنبه دارد؛ اول این که کارِ خوب را انجام دهیم و دوم این که کارِ خوب را برای‌خدا انجام دهیم.