به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در آیین تجلیل از اساتید مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه (س) که عصر امروز در شبستان نجمه خاتون (س) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد ضمن گرامی داشت روز معلم و مقام شهید آیت‌الله مطهری اظهار کرد: بعد از شهادت شهید مطهری نوشته‌ها، افکار و اندیشه‌های ایشان در جامعه تجلی بیشتری پیدا کرد که این از برکات شهادت است.

 وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری نسبت به خواندن وصیت‌نامه شهدا که حاصل اندیشه و قصد و غرض یک انسان خداباور است، گفت: اندیشه‌های شهید مطهری و آثار ایشان قبل از شهادتشان رونق داشت؛ ولی بعد از شهادت ایشان پر کشید و اوج گرفت و الان بعد از گذشت چند دهه از شهادت ایشان آثارشان مورداستفاده است.

 امام‌جمعه قم با اشاره به روز کارگر ابراز داشت: کارگران دست توانمند نظام جمهور اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف‌اند که نشان می‌دهد نظام ما فقط در حوزه فرهنگ حرف برای گفتن ندارد؛ بلکه در حوزه‌های دیگری که یک نظام به آن احتیاج دارد توانمند است و آثارش را می‌بینیم و با وجود کارهای مثبت زیادی که انجام شده هنوز هم نقص‌ها و نیازهایی وجود دارد که جای کار دارد.

 وی با اشاره به در پیش بودن شهادت امام صادق علیه‌السلام گفت: این امام معصوم نسبت به پیگیری اهداف جدشان رسول خدا (ص) و تبیین و توضیح و ترجمان قرآن کریم گام‌های بلندی برداشتند و مدرسه‌ای تأسیس شد که شیعه و سنی از این مکتب و مدرسه بهره‌مند شدند و راه‌ورسم پیامبر که دچار تحریف و کج‌روی شده بود را سامان دادند.

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه امام صادق نسبت به شهر مقدس قم هم توجه خاصی داشتند، گفت: امام صادق (ع) قبل از تولد امام کاظم (ع) خبر دفن شدن دختری از خاندانشان در شهر مقدس قم را داده بودند و نسبت به شأن و منزلت والای این بانوی مکرمه فرمودند که تمام شیعیان به شفاعت این بانو وارد بهشت می‌شوند.

 وی با تأکید بر اینکه اگر کسی بتواند حضرت معصومه (س) را با معرفت زیارت کند دارای مقام و موقعیتی می‌شود که او را وارد بهشت می‌کند، افزود: ما دهه کرامت را در پیش داریم و باید توجه داشته باشیم که این دهه فقط دهه شادی و سرور نیست؛ بلکه شادی و سرور همراه با معرفت افزایی نسبت به اهل‌بیت است.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه باید خواهرها و برادرها از ارتباطی که بین امام رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها بود الگوبرداری کنند، گفت: دهه کرامت باید دهه رفع کدورت‌ها و ترمیم ارتباط میان خواهر و برادرها باشد.

 وی با اشاره به نام‌گذاری روز میلاد حضرت معصومه (س) به‌عنوان روز دختر گفت: باید در این روز ویژگی‌های دختر تراز اسلام را بشناسیم و به دختران آموزش دهیم.

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه در دهه کرامت باید از مقام و شأن امامزادگان نیز یاد کنیم، افزود: امام‌زادگان از الطاف الهی و بسترها و زمینه‌های رشدی هستند که خداوند برای ما قرار داده و کشورها و ملت‌های دیگر از آن محروم هستند.

 وی با اشاره به لزوم تجلیل از افرادی که در راه قرآن کار و تلاش می‌کنند، گفت: قاری قرآن وقتی قرآن تلاوت می‌کند باید به معانی آیات هم توجه داشته باشد و ضمن شناخت مخاطب و شرایط زمانی و مکانی آیاتی را تلاوت کند که مستمع بتواند از آن استفاده کند.

 امام‌جمعه قم هدف اصلی از قرائت قرآن را تبلیغ دین خدا عنوان کرد و افزود: قرائت مجلسی قران کریم فقط یک نمایش و هنرنمایی نیست؛ بلکه قرآن برای همه بخش‌های زندگی درس دارد و آمده است تا انسان بسازد؛ بنابراین قرائت قران باید در مستمعین تحول ایجاد کند.

 وی با تأکید بر اینکه قرائت قرآن باید حاوی تولی و تبری باشد، گفت: بعد از یک محفل قرآنی باید ولایت مستمعین به خدا، پیامبر و اهل‌بیت (ع) برائتشان از دشمنان زیاد شود.

 آیت‌الله سعیدی در پایان به تقدیر و تحسین رهبر معظم انقلاب از قرائت قاریان نوجوان حرم مطهر بانوی کرامت در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: باید روی آموزش قرآن به نوجوانان و به صحنه آوردن آنها در عرصه‌های قرآنی بیشتر کار شود تا رضایت نایب حضرت ولی‌عصر (عج) را شاهد باشیم.