به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین آقامیری در مراسم عزاداری ظهر روز شهادت امام صادق (ع) در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه دوران امامت امام صادق (ع) نسبت به دوران ماقبل حضرت از پرفتنه‌ترین دوران امامت ائمه علیهم‌السلام بود، اظهار کرد: اساسی‌ترین مسأله ای که دستگاه ابلیس بنا دارد در بین جامعه بشری مخصوصاً مردمی که در مسیر توحید حرکت می‌کنند قرار دهد مسأله اغوا است.

 وی با بیان اینکه ابلیس به پروردگار می‌گوید من بندگانت را اغوا می‌کنم؛ یعنی ذائقه بندگانت را تغییر می‌دهم و حقایق را به شکل دیگری در نگاه آنان قرار می‌دهم، گفت: وقتی واقعیت‌ها و حقیقت‌های یک جامعه تغییر کند و ذائقه فرد، خانواده، جامعه و امتی تغییر کند مردم در برابر امر رهبر الهی می‌ایستند و خود را عاقل‌تر و مطلع‌تر از رهبر الهی می‌دانند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه رهبران الهی بر اساس واقعیت‌ها جامعه را هدایت می‌کنند، افزود: وقتی در جامعه‌ای واقعیت‌ها واژگون شود و ذائقه مردم تغییر کند وقتی رهبر آن جامعه حقیقتی را در بین جامعه فریاد می‌زند مردم به‌جای اینکه حرف او را بپذیرند در مقابل او می‌ایستند و بین رهبر الهی و مردم اصطکاک ایجاد می‌شود.

 *اغوا در جامعه اسلامی به دست نخبگان رقم می‌خورد

 وی با بیان اینکه در سال ۱۳۵۸ وقتی امام خمینی (ره) فرمودند اگر مسلمین با هم مجتمع شوند و هر کدام یک سطل آب بریزند اسرائیل را آب می‌برد برخی از نخبگان جامعه در برابر امام موضع گرفتند که آیا امام قدرت اسرائیل را می‌داند، ادامه داد: همواره اغوا در جامعه اسلامی به دست نخبگان اتفاق می‌افتد و دستگاه ابلیس به‌واسطه نخبگان در جامعه ایجاد اغوا می‌کند.

 آقامیری با نگاهی به دوران امامت امام صادق علیه‌السلام ابراز داشت: ایشان با همه دارایی خود در برابر کفر ایستادند و مقاومت کردند و یکی از کارهایی که امام صادق علیه‌السلام انجام دادند این بود که ایشان بعد از اینکه عده‌ای بعد از ارتحال پیامبر اکرم (ص) امیرالمؤمنین (ع) را به بهانه جوان بودن و بی‌تجربه بودن کنار گذاشتند دوباره مسأله امامت را مطرح کردند.

 وی با بیان اینکه این سطح از معرفت و فهم که امروز نسبت به مسأله امامت و ولایت وجود دارد در عصر بعد از پیامبر (ص) وجود نداشت، گفت: به‌خاطر فعالیتی که اهل‌بیت (ع) بعد از پیامبر (ص) داشتند زمینه‌ای فراهم شد که امام صادق علیه‌السلام توانستند برای اولین‌بار در سطح بالایی مسأله امامت را به معنای واقعی کلمه در بین مردم آن زمان مطرح کنند.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه مردم آن زمان قرائتی از قرآن و تفسیر قرآن را می‌شنیدند که بنی‌امیه را بهترین مردم معرفی می‌کرد، گفت: بعد از اینکه امام صادق (ع) مسأله امامت را مطرح کردند مردم در زمان امام جواد (ع) به سطحی از معرفت رسیدند که امامت یک طفل خردسال را پذیرفتند.

 وی معرفت امروز جامعه ما نسبت به امر ولایت و امامت را مدیون فعالیت‌های امام صادق (ع) دانست و گفت: بعد از امام صادق (ع) ایادی شیطان دیگر نتوانستند جلوی نفوذ این قرائت از اسلام را بگیرند و در دوران امام عسکری (ع) این قرائت زا اسلام از مرز آفریقا عبور کرد و امروز سرتاسر عالم را فرا گرفته است.

 *تبیین مسأله امامت جنگ تمام‌عیار امام صادق (ع) با دستگاه بنی‌عباس بود

 آقامیری تبیین مسأله امامت را جنگ تمام‌عیار امام صادق (ع) با دستگاه بنی‌عباس دانست و گفت: اگر مردم به فهم درست از امامت و ولایت برسند چه در زمان حضور اهل‌بیت علیهم‌السلام و چه در دوران غیبت دستگاه ابلیس دیگر کاری نمی‌تواند بکند.

 وی دومین کار مهم امام صادق (ع) را احیای فقه شیعه دانست و گفت: قرائتی از فقه که امروز با آن مأنوس هستیم در جامعه اسلامی عصر امام صادق (ع) وجود نداشت و امام صادق به‌واسطه شاگردپروری که داشتند این قرائت را احیا کردند و بعد از ایشان نیز شاگردان حضرت در دوران حضور و غیبت به‌سختی این قرائت را حفظ کردند تا به دوران انقلاب اسلامی ایران رسیده است.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه ما اگر بخواهیم به حکومت جهانی موعود برسیم که خواهیم رسید نباید فقط به‌صرف زبان نفی طاغوت کنیم، گفت: امام صادق علیه‌السلام یک‌گوشه ننشست و مطالبی را بیان کند؛ بلکه با شاگردپروری بنا داشتند که بنیان فکری کفر زمان خود را به هم بزنند و بنیاد فکری خود را در جامعه مستقر کنند و اگر در حد زبان و حرف‌زدن بود که آنها کاری به امام صادق (ع) نداشتند .

 *نمی‌شود با شعار به‌تنهایی به حکومت جهانی موعود رسید

 وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم با شعار به‌تنهایی به حکومت جهانی موعود برسیم، گفت: وقتی امام صادق (ع) مسأله امامت را مطرح کردند و با شاگردپروری فقه شیعه را احیا کردند با تمام قدرت به جنگ بنی‌عباس رفتند تا بنیادهای فکری بنی‌عباس را از بین ببرند و آنها هم با تمام قدرت در برابر حضرت ایستادند.

 آقامیری با بیان اینکه ما امروز بر سر سفره امام صادق علیه‌السلام نشسته‌ایم، خاطرنشان کرد: به همان دلیلی که امام صادق (ع) به دست بنی‌عباس به شهادت رسیده‌اند، علمای واقعی شیعه در طول تاریخ به دست مستکبران زمان آزار دیده‌اند، تبعید شده‌اند و به شهادت رسیده‌اند.

 *لبخند مستکبران نشانه تفاوت راه ما با راه امام صادق (ع) است

 وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم نعمت انقلاب اسلامی را شاکر باشیم باید در مسیری قدم بگذاریم که امام صادق (ع) قدم گذاشتند، گفت: هر وقت که دیدیم فریاد مستکبران عالم از دست ما بلند است بدانیم که مسیر درست را می‌رویم و هر وقت دیدیم که مستکبرین عالم به ما لبخند می‌زنند بدانیم که مسیر ما با مسیر امام صادق علیه‌السلام متفاوت است.