به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در جشن روز دختر ویژه خانواده‌های انجمن حمایت از زندانیان استان قم که عصر امروز در شبستان نجمه خاتون (س) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتی صحنه امتحان الهی است اظهار کرد: انسان باید در سختی‌ها و مشکلات زندگی به آنچه وظیفه‌اش هست عمل کند و بر مشکلات صبر کند.

 وی تربیت فرزندان را از امتحان‌های بزرگ دانست و گفت: فرزندان باید به‌گونه‌ای تربیت شوند که در سختی‌ها و مشکلات ایمان و کنترل اعصاب خود را از دست ندهند.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه دنیا محل امتحان است و ما باید خود، خانواده و فرزندان خود را از آسیب‌ها و تهدیدهای دنیا حفظ کنیم افزود: در دنیا خطراتی از جمله انحراف‌ها و کج‌روی‌ها بچه‌های ما را تهدید می‌کند و اگر فرزندان ما خوب تربیت نشوند در قیامت ما نیز دچار قهر و خشم خدا می‌شویم .

 وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم در سختی‌ها و گرفتاری‌ها ایمان، تقوا، عفاف و حجاب خود را از دست ندهیم، گفت: سختی‌ها و مشکلات نباید امید را از ما بگیرد و نباید ما را از رحمت خدا ناامید کند؛ زیرا امید چراغ راه انسان و باعث اطمینان قلب انسان در انجام وظایف است.

 آیت‌الله سعیدی با تأکید بر اینکه همه انسان‌ها در زندگی با مشکلاتی مواجه هستند، گفت: وقتی خداوند می‌بیند بنده‌اش تقوا دارد و صبر می‌کند او را از محسنین به شمار می‌آورد و اجر او ضایع نمی‌شود.