به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، محمد عباسی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی در دیدار با آیت الله سیدمحمد سعیدی که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: ما در این ایام در وزارت کشور و سازمان امور اجتماعی برای ارتقاء سرمایه اجتماعی کشور تلاش می کنیم.

وی با بیان اینکه کشور در زمینه همبستگی اجتماعی و اعتماد مردم نیاز به توجه بیشتر دارد، گفت: در سال‌های اخیر موضوع آسیب های اجتماعی تشدید شده و در برخی موارد نگران کننده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی با اشاره به برخی از آسیب های اجتماعی که نیاز به توجه ویژه دارد، افزود: گسترش اعتیاد، طلاق و مفاسد اجتماعی از آسیب های دارای اولویت است که پرداختن به حل آن نیاز به تلاش جمعی دارد.

عباسی آسیب ها را معلول بسترهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در جامعه دانست و گفت: عوامل فرهنگی از جمله ماهواره و فضای مجای باعث شده که این آسیب ها در عصر حاضر تشدید شود.

وی با بیان اینکه بخش بسیار زیادی از افراد آشوبگر فرزندان طلاق و افرادی که زندگی انفرادی داشتند بودند، گفت: بین آسیب های اجتماعی و بروز چنین اغتشاشات و آشوب هایی رابطه معناداری را می شود پیدا کرد بنابراین مسأله اول کشور توجه به آسیب های اجتماعی است.

رئیس سازمان امور اجتماعی افزود: ما بر روی ارتباط با بخش های مذهبی و دینی به ویژه علما و مراجع حساب ویژه باز کرده ایم و امیدواریم بتوانیم بهره لازم را از این ظرفیت ببریم.