به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در جلسه اخلاق مدیران حرم مطهر بانوی کرامت که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: امام هادی علیه السلام دو یادگار ارزشمند برای شیعیان به جا گذاشته‌اند که یکی زیارت جامعه کبیره و دومی زیارت غدیریه است.

وی افزود: در زیارت جامعه کبیره بیش از دویست فضیلت ائمه معصومین ذکر شده که یک محتوای کامل امام شناسی است.

سعیدی یادآور شد: در زیارت غدیریه نیز بیش از ۷۰ آیه و چندین روایت و چندین واقعه تاریخی مورد استشهاد قرار گرفته است که در حقیقت هدیه اول امام هادی علیه السلام امام شناسی و هدیه دوم نیز امیرالمؤمنین(ع) شناسی است.

تولیت حرم مطهر حرم بانوی کرامت فراهم نمودن بستر برای رشد فرزند و تلاش خود او را دو رکن رشد فرزند دانست و افزود: گاهی مشاهده می شود والدین یک فضای مساوی را برای تربیت فرزندان خود فراهم می کنند اما بعضی از فرزندان مسیر گمراهی و بعضی مسیر رشد را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: حضرت نوح علیه السلام در تربیت برای فرزندان خود یکسان تلاش نمود و حتی برای فرزند ناخلف خود دلسوز تر بود اما این فرزند مسیر ضلالت را پیمود و حتی در آخرین لحظه های هلاکت نیز حاضر به پشیمانی نشد در حالیکه فرعون در لحظات آخر هلاکت پشیمان شده بود گرچه فایده ای هم برایش نداشت.

سعیدی با بیان اینکه در مدیریت نیز همین مسئله دارای ابعاد مهمی است، یادآور شد: وظیفه مدیران ابلاغ دستورالعمل هاست اما اینکه نیرو خودش را رشد بدهد و بتواند درست عمل نماید بستگی به دورن مایه و غیرت کاری نیرو دارد.

وی تاکید کرد: در امر مدیریت باید حتما بستر رشد فراهم شود اما نیرو هم باید خودش تلاش نماید و خود را در مسیر رشد قرار دهد چراکه رشد نیرو تزریقی نیست بلکه انتخابی است و نیرو باید غیرت کاری بالایی داشته باشد.