به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز طی سخنانی در جمع مدیران کمیته امداد کشور که در سالن اجلاس کمیته امداد قم برگزار شد اظهار داشت: قیام امام خمینی (ره) و نهضت آن بزرگوار در ماه محرم اتفاق افتاده و سخنرانی تاریخی ایشان در مدرسه فیضیه در روز دوازدهم محرم بوده است.

 وی ظرف زمانی ماه محرم را برای قیام و نهضت انقلاب بسیار مهم و نمادین دانست و افزود: سخنرانی امام بسیار هشداردهنده، تأثیرگذار و دلگرم‌کننده برای ملت بود و باعث شد این قیام به نتیجه برسد.

 امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: داستان کربلا یک ماجرای امدادی برای امت اسلام بود چرا که امت اسلام پس از چند دهه از رحلت نبی گرامی اسلام دچار یک بحران هویت شده بود و از دین اسلام فقط اسمش باقی مانده بود.

 وی یادآور شد: اسلام ناب نبوی بعد از چند دهه از نظر محتوایی تبدیل به اسلامی شد که آشکارا و به‌وضوح طرف‌داران این اسلام، فرزند پیامبر خود را به شهادت رساندند.

 سعیدی در ادامه گفت: امام رضا علیه‌السلام در خصوص شهادت سیدالشهدا علیه‌السلام تعبیری خاص دارند مبنی بر اینکه حتی این امتی که داعیه اسلام داشتند ابتدایی‌ترین مسائل اسلام را در شهادت حضرت رعایت نکردند.

 وی خاطرنشان کرد: شهادت سیدالشهدا علیه‌السلام به داد اسلام و به داد دین جد بزرگوارشان رسید و خون تازه‌ای در رگ‌های دین اسلام جاری ساخت.

 سعیدی تأکید کرد: امام خمینی (ه) در مدرسه فیضیه با صدای رسا فرمودند علمای اسلام به داد اسلام برسید که نشان‌دهنده این است که امام راحل به دنبال احیای دین اسلام بودند و نهضت امام راحل هم یک کار امدادی بود.

 وی یادآور شد: از زمان شروع نهضت امام تا پیروزی انقلاب، ایشان یک کار امدادی را نسبت به خانواده‌های مبارزان شروع کردند و حمایت‌های مادی و معنوی را نسبت به خانواده‌های زندانیان داشتند.

 سعیدی تأکید کرد: بعد از انقلاب اسلامی نیز حرکت امدادی و حمایتی امام خمینی (ره) در قالب یک دستگاه و به‌صورت منظم تشکیل شد و دستگاه کمیته امداد امروزه به این شکل درآمده است که حامی محرومان در جامعه است و دغدغه توانمندسازی محرومان را دارد.

 امام‌جمعه قم اقامه خدمت نسبت به محرومان و مستضعفان را یک وظیفه شرعی دانست و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های مردمی برای خدمت‌رسانی به محرومان استفاده شود به همین خاطر باید دست مردم در این امر مقدس دخالت داشته باشد و این دست‌های پر توان و بابرکت باید باقی بماند و این دست‌ها زمانی باقی می‌ماند که از تشریفات و کارهای اضافی در این نهاد پرهیز شود.

 وی یادآور شد: هدف اصلی در جریان حمایتی و امدادی در این سازمان، تأکید بر گسترش ایثار، انفاق و فداکاری حتی در زندگی‌های شخصی مدیران این سازمان است.

 سعیدی در ادامه گفت: انتخاب مدیران خیرخواه و دلسوز به‌عنوان مدیران ارشد این سازمان از جمله موارد بسیار مهم است که می‌تواند به توانمندسازی و خروجی مناسب کمک نماید.

 وی افزود: اگر نظام اسلامی بخواهد در مقابل مستکبرین ایستادگی کند و مدافع محرومان باشد باید ظرفیت حمایتی و امدادی خود را در داخل و خارج حفظ نماید.