به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله فرحزاد در همایش رهروان زینبی ویژه بانوان که صبح امروز در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار داشت: ذکر شریف «لا اله الا الله» چکیده پیام تمام انبیاء و اولیاء الهی است که انسان می تواند بر زبان جاری سازد.

وی افزود: بزرگترین بت، نفس انسان است و انسان باید در ابتدا بت درون خود را بشکند تا بتواند بت‌های بیرونی را از بین ببرد و به مرحله یقین برسد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: تمام بدبختی‌های انسان بر اثر خودخواهی و خودپرستی است چراکه تا زمانی که انسان خود را ببیند نمی‌تواند خدا را مشاهده نماید.

فرحزاد تأکید کرد: بین خودپرستی و خداپرستی یک دنیا فاصله است به همین خاطر تا انسان نتواند خودپرستی را کنار بگذارد نمی‌تواند به خداپرستی برسد.

وی یادآور شد: طبق روایت کلید اصلی بهشت کنار گذاشتن خودپرستی است و اگر انسانی با اخلاص به وحدانیت خدا اعتقاد داشته باشد، تمام حجاب‌ها و موانع بین انسان و خدا را از بین خواهد رفت.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه گفت: مقدم داشتن سخن خداوند بر سخن دیگران نشانه اعتقاد به بزرگی خداوند است که می‌تواند مایه نجات انسان از گمراهی شود.

وی با بیان اینکه امروز روز ملی امر به معروف و نهی از منکر و روز ملی حجاب و عفاف است که از مهم ترین مسائل جامعه است و مربوط به قشر خاصی نیست، خاطرنشان کرد: اگر انسان منکری در جامعه مشاهده نماید وظیفه همگانی است که تذکر داده شود و این تذکرات مربوط به ارگان و ستاد خاصی نیست بلکه بر عهده همگان است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر به وسیله یک نفر فایده‌ای ندارد بلکه باید همگان به آن عمل نمایند، یادآور شد: به وسیله امر به معروف و نهی از منکر معاصی و منکرات در جامعه ترک می‌شود و در حقیقت این یک اصل و پشتوانه است و متأسفانه این اصل شرعی در جامعه مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه راه‌های صحیح امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه نهادینه شود، افزود: البته در مسئله امر به معروف و نهی از منکر باید شرایط رعایت شود و بین افرادی که در امورات واجب خود کاهلی دارند از راه درست تذکر داده شود.

فرحزاد با بیان اینکه امروزه حجاب مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است و مهم ترین مدرک و سند حجاب آیات قرآن است، یادآور شد: دشمنان به دنبال متلاشی نمودن بنیان خانواده ها هستند و در مقوله بی حجابی فعالیت گسترده دارند و در ابتدا هم به دنبال برهنگی کامل نیستند بلکه آرام آرام فرهنگ سازی می کنند تا جامعه به سمت بی عفتی برود.

وی با تأکید بر اینکه مهمانی‌های مختلط بدون رعایت عفاف و حجاب، باعث متلاشی شدن خانواده‌ها خواهد شد، ابراز داشت: همانطور که باید جلوی بی حجابی را گرفت باید مانع ظلم، بی عدالتی و دیگر مفاسد در جامعه بشویم و خلط مباحث درست نیست.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت افزود: فرهنگ حجاب و عفاف و تبیین واقعی حجاب و عفاف و گوشزد نمودن خطرات بی حجابی در جامعه امری ضروری است.