به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی طی سخنانی که شب گذشته از بستر فضای مجازی و صحن‌های حرم بانوی کرامت پخش شد، اظهار کرد:  انسان از رهگذر بندگی و عبودیت موردتوجه خداوند و اهل‌بیت و عباد خاص و عموم مؤمنین قرارمی گیرد.

وی افزود: طبق روایت اگر خداوند به کسی توجه کند محبت او را در دل زمین و زمان قرار می‌دهد و خداوند برای چنین فردی مقام شفاعت در روز قیامت قرار خواهد داد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: قرب به خداوند امکان‌پذیر نیست مگر به‌واسطه عبادت و اطاعت حقیقی که انسان می‌تواند از این طریق رشد و کمال واقعی را کسب نماید.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: طریق بندگی بر اساس اصول خاصی است که معرفت به خداوند،  اقرار به نبوت پیامبر و محبت اهل‌بیت از جمله این اصول  است و محبت فرع بر معرفت است و ابتدا باید معرفت به وجود بیاید  تا سپس محبت حاصل شود.

مؤمنی یادآور شد: در خطبه ۱۵۲ نهج‌البلاغه آمده است برخی از انسان‌ها زیاد نماز می‌خوانند و حج به جا می‌آورند و زیاد صدقه می‌دهند و زیاد روزه می‌گیرند اما افضل و بالاتر کسی است که از جهت معرفت رتبه بالاتری داشته باشد.

وی افزود: هراندازه  معرفت انسان به خداوند و رسول خدا و اهل‌بیت بالاتر باشد قرب به درگاه الهی نیز بیشتر می‌شود.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: سیر معرفت در زیارت جامعه کبیره و زیارت عاشورا و دیگر زیارت‌نامه به‌وضوح آموزش داده‌شده است.

وی افزود: وجود مبارک حضرت معصومه سلام‌الله علیها موردتوجه خداوند و اهل‌بیت قرارگرفته است و این توجه حتی زمانی بوده که بانوی کرامت و بافضیلت هنوز متولد نشده بودند که این مسئله دارای نکات و اسراری است.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: نکته این است که حضرت در مسیر بندگی و عبودیت حقیقی خداوند قرارگرفته بودند به همین خطر موردتوجه خداوند و اهل‌بیت بودند.

وی خاطرنشان کرد: ذکر فضیلت برای حضرت معصومه سلام‌الله علیها و تشویق و توصیه حضرات معصومین نسبت به زیارت این بانوی بزرگوار همگی نشان‌دهنده عظمت بانوی کرامت است.

مؤمنی تأکید کرد: وجاهت و منزلتی که حضرت معصومه سلام‌الله علیها  نزد خداوند دارد همگی به خاطر عبودیت حضرت می‌باشد به همین خاطر مقام شفاعت برای حضرت در روز قیامت در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید  همه شیعیان با شفاعت حضرت معصومه سلام‌الله علیها وارد بهشت خواهند شد که این مقام شفاعت کاشف از منزلت فوق‌العاده این بانوی بزرگوار نزد خداوند است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: در زیارت‌نامه‌ای که امام رضا علیه‌السلام برای بانوی کرامت بیان کرده‌اند نکات و مفاهیم دقیق و عمیقی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه جدی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این زیارت‌نامه، ویژه بانوی کرامت است به خاطر منزلت و جایگاه عظیمی که حضرت معصومه سلام‌الله علیها نزد خداوند دارد که هم از زبان امام معصوم صادرشده و هم از سوی امام رضا علیه‌السلام آداب خاصی نیز برای زیارت بیان‌شده است.

مؤمنی گفت: هرکسی بخواهد با امام زمان ارتباط برقرار کند باید دست به دامن این بانوی بزرگوار و امام رضا علیه‌السلام شود و باید عاجزانه از حضرت بخواهیم که معرفت خودشان را از ما سلب نکنند که داشتن این معرفت یک جایگاه ویژه دارد چراکه در صورت سلب معرفت، محبت و ولایت نیز از انسان سلب می‌شود و انسان به بیراهه خواهد رفت.

وی افزود: متوسل شدن به حضرت معصومه سلام‌الله علیها ، می‌تواند انسان را در طریق معرفت حقیقی قرار می‌دهد چراکه شأن ولایی و اجتماعی و تاریخی که خداوند به ائمه معصومین عنایت کرده به بانوی کرامت نیز عنایت نموده است و این بانو دارای مقامات ویژه‌ای نزد خداوند است که مقام شفاعت تنها نمونه‌ای از آن است.

استاد حوزه علمیه در پایان تأکید کرد: وقتی حضرت معصومه سلام‌الله علیها در قیامت دارای مقام شفاعت و دافع ابتلائات و بلایا هستند به طور یقین در دنیا نیز این قدرت را دارند و می‌توانند دافع بلایا باشند اما مردم باید دعا کنند و معرفت و عرض ادب داشته باشند تا ریشه  این ویروس منحوس کرونا از بین برود.

یاسر ولیا بیدگلی