به گزارش پایگاه خبری آستان قدس حضرت معصومه سلام الله علیها، اصغر اشعری در گفت‌وگویی خبری خاطرنشان ساخت: در کنار همه خدماتی که در موکب ارائه می شود نیاز است افرادی باشند که در حوزه آسیب های فیزیکی یا مشکلاتی که احیانا برای زیرساخت های موکب پیش می آید وارد عمل شوند.

وی افزود: در عرصه حفظ امنیت موکب از دوربین‌های متعددی بهره می‌بریم و همه سعی ما این است که امنیت زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام در عرصه های مختلف به خوبی تأمین شود.

مدیر بخش حراست و ‌مدیریت بحران موکب آستان مقدس بانوی کرامت، کمک و پیگیری یافتن افراد یا اشیاء گمشده را از دیگر فعالیت‌های این بخش عنوان کرد و افرود: زائران عزیز دقت کنند که به خاطر خستگی زیاد ممکن است اشیاء قیمتی، وجوه نقد یا گذرنامه شان گم شود و مشکلاتی برای ادامه زیارتشان و بازگشت به ایران ایجاد شود.

وی با اشاره به  ارتباط خوب بخش حراست موکب با نیروهای انتظامی کشور عراق، گشت زنی و تآمین امنیت موکب و زوار را از دیگر فعالیت های حراست موکب دانست و ابراز داشت: با کمک نیروهای امنیتی که در سرتاسر مسیر مستقر هستند در تلاشیم که امنیت زوار گرامی را تامین نماییم.

اشعری در پایان سخنان خود در توصیه هایی به زائران حضرت سیدالشهدا علیه السلام گفت: زائران عزیز امام حسین علیه السلام دقت کنند که اینجا کشور دیگری با آداب و رسوم مخصوص به خود است؛ لذا سعی کنند تا با تعامل خوب با مردم عزیز عراق انسجام و همدلی دو ملت را به همگان نشان دهند.