به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی در سخنرانی نهمین شب مراسم عزاداری ابعین در موکب حرم مطهر بانوی کرامت در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده روی اربعین حسینی اظهار کرد: در زیارت، آرامش خاطر زائر اهمیت ویژه دارد و مقام معظم رهبری در احکامی که به تولیت های آستان های مقدس می دهند بر تلاش برای تأمین آرامش خاطر زائران تأکید دارند.

وی با بیان اینکه زیارت روح و جان انسان را آرام می کند، گفت: در کنار روح باید جسم انسان هم آرامش داشته باشد و یک مجموعه عوامل از تغذیه و اسکان گرفته تا سایر نیازهای مادی در کنار هم باید ایجاد شود تا آرامش حاصل شود.

استاد حوزه علمیه تکامل معنوی و اخلاقی را از ثمرات زیارت دانست و افزود: کسی که به زیارت فردی می رود که صاحب اخلاق نیکو و در معنویت است از او تأثیر می پذیرد، سعی می کند خود را به او نزدیک کند و با او سنخیت پیدا کند و این باعث تکامل معنوی و اخلاقی فرد می شود.

وی ادامه داد: وقتی در کنار مضجع شریف اباعبدالله علیه السلام هستیم ایثار برای ما آسان می شود زیرا ایشان مظهر جود، سخا و ایثار در راه خدا هستند.

فلاحی ابراز کرد: دشمنان شیعه از جمله وهابیت، سلفی ها و تکفیری ها که به نام اسلام آبروی اسلام را می خواستند ببرند می گویند زیارت کار بی معنایی است در حالی که زیارت سیره پیامبر صلوات الله علیه و آله است و ایشان به زیارت مؤمنین بعد از فوتشان می رفتند که حتی در منابع خود اهل سنت نیز بیان شده است.

وی افزود: رسول خدا صحابی داشتند به نام مصعب بن عمیر که قاری قرآن بود و برای تبلیغ به شهری رفت و به دست دشمنان به شهادت رسید؛ پیامبر صلوات الله علیه و آله سر قبر مصعب حاضر شدند، از خدا برای او طلب مغفرت کردند، آیه ۲۳ سوره مبارکه احزاب که در رابطه با شهدا است را قرائت کردند و فرمودند اینها در روز قیامت در نزد پروردگار شاهد هستند پس به زیارت آنها بروید و به آنها سلام کنید و سپس به خدا قسم یادکردند که شما به آنها سلام نمی کنید مگر اینکه آنها سلام شما را پاسخ می دهند.

استاد حوزه علمیه گفت: در روایت دارد که پیامبر صلوات الله علیه و آله از جنگ که باز می گشتند با هزار رزمنده مسلح سر مزار مادرشان رفتند و گریه کردند و هر کسی که با ایشان بود هم گریه کرد.

وی با بیان اینکه زیارت سیره پیامبر صلوات الله علیه و آله بوده و ریشه قرآنی دارد، ادامه داد: اینکه بنی امیه اجازه نمی دادند دوستداران اهل بیت علیهم السلام به زیارت بروند از همایش هایی مانند اربعین می ترسیدند که قدرت اسلام را نشان می دهد.