به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، سعید اسدی مسئول کمیته خدمات و امور رفاهی موکب حرم مطهر بانوی کرامت در سخنانی به تبیین خدمات ارائه شده در این بخش پرداخت و گفت: این کمیته شامل بخش‌های ایستگاه‌های صلواتی، کارگاه‌های تعمیراتی همچون کفش و کوله، خیاطی، ویلچر، کالسکه، کارگاه تولید بستنی، بخش‌های نظافتی موکب، سرویس‌های بهداشتی و اسکان می‌شود.

 وی افزود: خدمت مهمی که در این بخش امسال اضافه شد بخش توزیع ۲۴ ساعته آب نوشیدنی و خنک بین زوار گرامی حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام است.

 مسئول کمیته خدمات و امور رفاهی موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به تلاش‌های شبانه‌روزی خادمان موکب آستان در کمیته خدمات و امور رفاهی اشاره کرد و افزود: این بخش از موکب شامل ۷۶ خادم همانند سایر قسمت‌های موکب به‌صورت ۲۴ ساعته مشغول خدمت‌رسانی به زوار است و حتی برخی خدام در شبانه‌روز حدود ۲ ساعت خواب و استراحت دارند؛ اما به عشق اباعبدالله الحسین علیه‌السلام همه مشکلات و سختی‌های این کار را تحمل می‌کنند.

 وی ابراز داشت: ایستگاه تعمیر عینک و تعمیر موبایل نیز امسال به بخش تعمیرات موکب اضافه شد که مورد استقبال زوار گرامی اربعین قرار گرفته است.

 اسدی اسکان زائران را از مهم‌ترین خدمات این موکب دانست و با اشاره به ساخت‌وساز جدید در موکب گفت: جمعیت بالایی جهت استراحت به این موکب مراجعه می‌کنند؛ لذا سال گذشته با کمبود فضا برای استراحت زوار مواجه بودیم؛ اما خوشبختانه با ساخت شبستان فاطمه الزهرا (س) تا حد زیادی این مشکلات رفع شد و امسال حدود ۵ هزار نفر جهت استراحت در این بخش اسکان داده می‌شوند.

 مسئول کمیته خدمات و امور رفاهی موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها گفت: چون موکب ما تقریباً در انتهای مسیر طریق الحسین قرار دارد کسانی که مراجعه می‌کنند نیاز مبرم به تعمیرات کفش، کوله، کالسکه و.. پیدا می‌کنند که خوشبختانه همکاران ما در این بخش به‌صورت جدی و جهادی مشغول خدمت‌رسانی به زوار گرامی هستند.

 وی در پایان سخنان خود به انگیزه خود و سایر خدام و همکاران این موکب اشاره و خاطرنشان کرد: همه ما با یک هدف مشترک در اینجا گرد هم آمده‌ایم و آن خدمت به زوار سیدالشهدا علیه‌السلام و کسب رضایت آن حضرت است.