به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان عصر امروز طی سخنانی در اجتماع بانوان فاطمی به مناسب شهادت بانوی کرامت در شبستان امام خمینی (ره) اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها ویژگی‌های خاصی دارند و زندگی کوتاه ایشان پیام‌هایی برای جامعه امروز و جبهه مقاومت دارد.

 وی افزود: اولین ویژگی این بانوی بزرگوار شجاعت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها است؛ چراکه حضرت می‌دانستند سفر ایشان از مدینه یک سفر پر خطر است و به عبارتی حکومت‌نظامی بود و می‌دانستند افراد کاروان در معرض شهادت هستند.

 پناهیان خاطرنشان کرد: حرکت در متن خطر یک جهاد محسوب می‌شود و بانوان امروز باید حرکت جهادگونه داشته باشند.

 وی تأکید کرد: حضرت معصومه(س) در زمان خودشان نابغه علوم دینی بودند و اگر در مدینه می‌ماندند کسی به ایشان کاری نداشت و در اوج امنیت بودند؛ اما این سفر را انتخاب کردند تا به وظیفه خودشان عمل نمایند.

 پناهیان یادآور شد: وضعیت امنیتی مدینه در آن دوران به‌خاطر فریب دستگاه حاکمه یک وضعیت امن بود و اگر حضرت در مدینه به سکونت خود ادامه می‌دادند خطری ایشان را تهدید نمی‌کرد.

 وی در ادامه گفت: مقدم دانستن هجرت و جهاد بر عبادت و عافیت نشینی سبب شد حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها اقدام به این سفر نمایند که نشان‌دهنده اهمیت حمایت از ولایت ایشان بود.

 پناهیان خاطرنشان کرد: سطح معرفتی حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها با این سفر برای خود احساس رسالت کردند و برای دفاع از ولایت سفر را شروع نمودند.

 وی تأکید کرد: دستگاه حاکمه احساس خطر نمود و فهمید که اگر پای این خواهر به خراسان برسد کار برای دستگاه حاکمه سخت خواهد شد.

 پناهیان افزود: امروزه شهر مقدس قم مرکز و پایگاه نشر معارف شده است و تا قیامت این پایگاه علوم دینی استمرار خواهد داشت و تمام این برکت به‌خاطر وجود بابرکت این بانوی بزرگوار است.

 وی خاطرنشان کرد: حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها الهام‌بخش شجاعت، هجرت و جهاد در راه خداست و الگویی برای جبهه مقاومت است.

 پناهیان تأکید کرد: بانوان غزه و لبنان امروزه می‌توانند با روحیه جهادی خود و با الگوگیری از بانوی کرامت فرزندان شجاع در مقابل دشمن تربیت کنند.