به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین ظهیری غروب روز گذشته طی سخنانی که از صحن‌های حرم بانوی کرامت برای زائران پخش شد، گفت: فاصله بین میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها و امام رضا علیه‌السلام به دهه کرامت شهرت پیدا کرده که انتخابی بسیار زیبا بوده است.

وی افزود: رسول خدا(ص) در آخرین لحظات عمر شریفشان مردم را به تمسک به قرآن و عترت توصیه فرمودند و این دو چیز گران‌بها را به عنوان میراث خودشان در میان مردم به یادگار گذاشتند.

سخنران حرم بانوی کرامت با اشاره به معانی مختلف عترت که در کتاب «اکمال الدین» شیخ صدوق آمده است، خاطرنشان کرد: اولین معنایی که شیخ صدوق بیان نموده این است که عترت یعنی یک صخره بزرگ که پناهگاه موجودات عالم هستی است و عموم مخلوقات از آن استفاده می‌کنند که یکی از زیباترین معانی عترت است و معنای دوم از عترت مشک و عطری است که فضا را آکنده از بوی خوش می‌کند و نفع آن به همه مردم می‌رسد.

کارشناس مسائل دینی معنای ذریه و فرزند را معنای سوم عترت از نگاه شیخ صدوق عنوان کرد و گفت: عده‌ای از افراد از نظر سببی با اهل بیت(ع) نسبت داشته و از صلب ائمه معصومین(ع) بوده‌اند اما در دایره عترت جایگاهی ندارند مثل جعفر کذاب، و عده‌ای دیگر با اینکه از صلب اهل بیت(ع) نبوده‌اند اما داخل عترت رسول خدا(ص) هستند مثل امیر‌المومنین علیه‌السلام که جزو عترت محسوب می‌شوند.

وی در ادامه گفت: این سه معنای یادشده رابطه مستقیمی با وجود پر برکت بانوی کرامت دارند و حضرت در دایره اهل‌بیت(ع) محسوب می‌شومد چراکه حضرت پناه‌گاهی برای تشیع و پناه گرفتاران عالم است.

ظهیری تاکید کرد: همچنین حضرت معصومه سلام‌الله علیها مصداق بارز عطر علوم و کلام اهل بیت(ع) است و علوم اسلامی و عطر معارف دینی به بلاد دیگر و اقصی نقاط جهان از جوار ملکوتی بانوی کرامت منتشر می‌شود.

وی افزود: حضرت معصومه سلام‌الله علیها از نسل و ذریه امام معصوم(ع) بوده و در میان دختران حضرت موسی بن جعفر(ع)، هیچ دختری به اندازه حضرت معصومه سلام‌الله علیها دارای منزلت و جایگاه خاص نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر‌نشان کرد: حقیقتی که در وجود این بانوی بزرگوار تحقق پیدا کرده این است که حضرت به پناهگاه انسان‌ها تبدیل شده و مشکلات علمی علمای بزرگ و مشکلات مادی و امراض جسمی زائران و مراجعان همواره با زیارت و توسل به حضرت معصومه سلام‌الله علیها حل و رفع شده است.

وی افزود: روایات بسیار زیادی در فضیلت شهر مقدس قم وارد شده و بر اساس روایات مستند، بهشت در انتظار زائران بانوی کرامت و زیارت حضرت معصومه سلام‌الله علیها به مثابه زیارت تمامی ائمه معصومین(ع) است.