به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در دیدار با آیت الله سعیدی که روز گذشته در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: اخیرا اتفاقات خوبی در آموزش و پرورش استان قم افتاده و یکی از کارهایی که انجام شد اسکان زائران نوروزی بود که ۱۱۱ هزار نفر در مدارس اسکان داده شدند و تا ۱۲ فروردین در مدارس زائران را پذیرش کردیم.

وی با اشاره به آماده سازی و ضد عفونی مدارس طی دو روز برای حضور دانش آموزان، گفت: برخی متخصصان از باز شدن مدارس ابراز نگرانی کردند اما با پشتوانه اعتقادی رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش مدارس به خوبی باز شد و استان قم از استان های سرآمد در بازگشایی بود و کمترین غایب دانش آموزان و معلمان را داشتیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به برگزاری اعتکاف علمی در ۱۵ مدرسه استان قم در تعطیلات نوروزی، گفت: دانش آموزانی که برای کنکور آماده می شدند در ایام نوروز از ۸ صبح تا ۸ شب در مارس حضور داشتند و به همراه یک مشاور مباحث درسی خود را مرور کردند که باعث رضایت دانش آموزان و والدین بود.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای طرح هر مدرسه یک روحانی در مدارس استان قم گفت: در این زمینه تفاهم نامه  ای با حوزه علمیه امضا شد تا از سال آینده مبلغان در کنار معلمان در مدارس حضور داشته باشند و فعالیت تبلیغ دینی و پاسخگویی به مسائل شرعی را داشته باشند و آموزش این مبلغان نیز در تابستان امسال برگزار خواهد شد.

رحیمی با اشاره به تدوین، تصویب و ابلاغ طرح اجرای قانون عفاف و حجاب در مدارس استان قم به منظور توصیه و انذار دانش آموزان نسبت به امر حجاب، گفت: همچنین در هفته معلم با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و بسیج ۵۵۰ نفر از ائمه جماعات برای تکریم مقام معلم در مدارس حضور پیدا کردند و بازتاب خوبی داشت .

وی با بیان اینکه در تابستان آینده ما مدرسه تعطیل نداریم گفت: مدارس در ایام تابستان به روی دانش آموزان باز است و فعالیت های علمی، تربیتی و ورزشی در مدارس برگزار خواهد شد و مدارس دخترانه برای حضور دختران و مادران و مدارس پسرانه برای حضور پسران و پدرها تدارک دیده شده است .

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه تأمین نیروی انسانی این طرح از میان خادمیاران رضوی تأمین می شود، گفت: تمام فضاهای ورزشی آموزش و پرورش به صورت ۲۴ ساعته باز خواهد بود و امیدواریم خلأهای آموزشی و علمی دانش آموزان در دوره های تابستانی جبران شود و در کنار آن از لحاظ تربیتی و پر کردن اوقات فراغات بچه ها و خانواده ها و در دور کردن بچه ها از فضای مجازی مؤثر باشد.

وی در زمینه برگزاری مراسم جشن روز دختر با اشاره به سپرده شدن دبیرخانه این رو ز به آموزش و پرورش استان قم گفت: برگزاری یک جشن مفصل گسترده در حرم مطهر با حضور دختران محجبه قمی برنامه ریزی شده است که در عصر روز میلاد برگزار خواهد شد تا این مراسم شروعی باشد در تربیت اصیل اسلامی برای دختران نسل جدید کشور.